جلسات تفسیر قرآن مشهد در ماه رمضان
کد خبر: 3505104
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

جلسات تفسیر قرآن مشهد در ماه رمضان

گروه اندیشه: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، برنامه‌های متنوع قرآنی از جمله جلسات تفسیر کلام نور در نقاط مختلف شهر مقدس مشهد با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع قرآنی در ماه مهمانی خدا که بهار قرآن است، در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، از جمله این برنامه‌ها برپایی جلسات متعدد تفسیر قرآن کریم در ماه نزول قرآن است تا هر چند کم و اندک ذره‌ای از اقیانوس بیکران کلام وحی را در قالب تفسیر بچشیم و جسم روح را تازگی بخشیم.
جلسات و کلاس‌های مختلف عمومی تفسیر قرآن توسط علما و اساتید برجسته مشهد مقدس برای بهره‌مندی روزه داران، زائران و مجاوران در نقاط مختلف این شهر برگزار می‌شود.
جلسه تفسیر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد از سه شنبه، 18 خردادماه و همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد که در این سلسله جلسات تفسیر سوره ممتحنه انجام می شود.
همچنین جلسه همیشگی تفسیر امام جمعه مشهد که هر هفته پنجشنبه شب‌ها در مهدیه برگزار می شد تا پایان ماه مبارک رمضان تعطیل است.
تفسیر قرآن کریم در مسجد گوهرشاد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی در طول ماه رمضان به بیان تفسیر از سوره مبارکه لقمان برای زائران و مجاوران رضوی می پردازد.  
حجت‌الاسلام محمد خامه گر، پژوهشگر و مؤلف قرآنی، استاد حوزه و دانشگاه، معاون پژوهش مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین نیز در ماه مبارک رمضان امسال دو جلسه تفسیر دارد که کلاسهای تفسیر ساختاری جزء 29 قرآن در دارالقرآن حرم رضوی بعد از نماز ظهر و عصر تشکیل می شود.
 همچنین این مؤلف قرآنی جلسه تفسیر ساختاری ویژه نیروهای سپاه امام رضا(ع) در مرکز آموزش ثامن الائمه(ع) با محوریت  تفسیر ساختاری سوره های جهادی مانند حضرت محمد(ص)، فتح و ... را در طول ماه مبارک روزهای زوج ساعت هشت صبح در خیابان امام خمینی(ره) 57 برگزار می کند.
از طرفی جلسات تفسیر ساختاری این پژوهشگر که در دارالقرآن حرم رضوی در طول سال ویژه اساتید برگزار می شود، به جهت تدریس خود اساتید در این ماه و سفرهای تبلغی آنان تعطیل است.
جلسات تفسیر استاد انصاری با تاخیر
علاوه بر این استاد محمدعلی انصاری، مفسر قرآن کریم نیز ماه مبارک رمضان امسال در مشهد حضور دارد و جلسه تفسیر قرآن کریم از سوره مبارکه نمل را برگزار می‌کند که این جلسه از شنبه، 22 خردادماه و همزمان با پنجم ماه مبارک رمضان ب اا کمی تأخیر نسبت به آغاز این ماه هر شب ساعت 22 در محل مؤسسه واقع در بلوار شهید دستغیب، خیابان فرهاد، نبش فرهاد 22، مؤسسه بیان هدایت نور تشکیل می شود و تا 15 تیرماه مصادف با 29 رمضان نیز ادامه دارد.
از دیگر برنامه های تفسیر قرآن در مشهد می توان به جلسه تفسیر حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، و صاحب تفسیر نور اشاره کرد که مانند سال های گذشته در مدرسه علمیه عالی نواب و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به بیان تفسیر و نکات و تمثیلات قرآنی می پردازد.
علاوه بر این شب‌ها نیز ساعت 22 در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) مباحث تفسير این  استاد برجسته تفسیر قرآن با عنوان درس‌هايی از قرآن ادامه دارد.
آیت‌الله سید جعفر سیدان، استاد حوزه علميه خراسان نیز حدود 10 سال است که در طول ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در محل بیت خود به آدرس راه آهن، بلوار شهید کامیاب، کامیاب 20.8، پلاک 27 جلسه تفسیر برپا می‌کند که امسال نیز در همین زمان و مکان تشکیل می شود، البته این جلسه روزهای جمعه تعطیل است.
علاوه بر این جلسات تفسیر صحیفه سجادیه این استاد حوزه علمیه خراسان نیز که در طول سال شب‌های شنبه برگزار می‌شود در طول ماه مبارک تعطیل خواهد بود.
مدرسه علميه حضرت مهدی(عج) نیز در طول این ماه میزبان جلسات تفسیر حجت‌‌الاسلام جواد نظافت، استاد حوزه علمیه خراسان  است که هر شب ساعت 22:30 دقیقه در این مدرسه واقع در خیابان طبرسی، المهدی 19 برگزار می‌شود.
captcha