علل مسکوت ماندن لایحه قانون تعالی جمعیت و خانواده
کد خبر: 3500184
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
افتخاری واکاوی کرد:

علل مسکوت ماندن لایحه قانون تعالی جمعیت و خانواده

گروه سلامت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دلیل مسکوت ماندن قانون تعالی جمعیت و خانواده را مغایرت برخی بندهای آن با قانون اساسی و فرهنگ ملی دانست.

لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) همزمان با سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب به توضیح چرایی مسکوت ماندن لایحه قانون تعالی جمعیت و خانواده پرداخت.

وی تصریح کرد: مجلس در تقنین قوانین جمعیتی پس از ابلاغ سیاست‌های کلی از سوی مقام معظم رهبری کارهایی را انجام داده اگرچه کامل نبوده‌اند بعضی از جاها موانع و شروطی گذاشته است که به نظر ما باید همه موانع در این راه برطرف شوند.

افتخاری تصویب لایحه تعالی جمعیت و خانواده را دارای مشکلاتی دانست و اظهار کرد: طرح جمعیت و تعالی خانواده از آنجایی که لایحه سنگینی است و علی رغم زحماتی که برای آن کشیده شده دارای مشکلات عدیده‌ای است.

وی عنوان کرد: این قانون زمانی که به صحن علنی آمد به دلیل مغایرت بعضی از بندهای آن با قانون اساسی و وجود برخی تبعیض‌های نا روا در آن به ویژه در بحث اشتغال دوباره به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده‌ شد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در بعضی از جاهای این قانون در بحث اشتغال و اولویت بندی آن با فرهنگ ما مغایرت دارد و یکسری مسائل را پیش می‌آورد که شاید درست نباشند.

وی افزود: از سوی دیگر ما چه اندازه شغل دولتی داریم که آن را اولویت بندی کنیم، در واقع دولت باید اشتغال‌زایی کرده تا بتوانیم این شغل را به وجود آوریم سپس برای آن اولویت گذاری انجام شود.

افتخاری خاطر نشان کرد: این لایحه در بعضی از مسائل نیز بار مالی زیادی دارد که مطمئنا شورای عالی نگهبان آن را رد می‌کند به همین دلیل به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شده تا ایرادات آن رفع و انشاءالله در صحن علنی مطرح شود.

captcha