جشنواره «روح الله» متعلق به گروهی خاص نیست
کد خبر: 3497212
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم «روح الله»:

جشنواره «روح الله» متعلق به گروهی خاص نیست

گروه هنر: رضا استادی گفت: جشنواره فیلم کوتاه «روح الله» متعلق به تمام ایرانیان است و به گروهی خاص تعلق ندارد.

رضا استادی، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه «روح الله» در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این  که این رویداد با هدف اشاعه اندیشه‌های حضرت امام (ره) برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد سینمایی پیشتر با عنوان «آئینه و آفتاب» برگزار می‌شد، اما بعد از چند دوره، برگزاری آن به دلایلی متوقف شد، اما خوشبختانه با تلاش موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) این رویداد با عنوانی جدید از سوم خرداد برگزار خواهد شد. البته در دوره اول این جشنواره در حوزه فیلم کوتاه برگزار خواهد شد، اما تمام تلاشمان این است تا بتوانیم در همین حوزه نیز تاثیرگذاری خوبی داشته باشیم. 

وی افزود: شاید تصور شود این رویداد از حمایت‌های مادی خوبی بهره برده است، اما به جرات می‌گویم که ما برای برگزاری این رویداد با سختی‌های بسیاری مواجه شدیم تا بتوانیم هزینه‌های آن را تامین کنیم. این محدودیت نیز برای این رویداد تعجب آور است، زیرا به نظرم جشنواره‌ای که چنین عنوانی را یدک می‌کشد باید به شکلی فاخر برگزار شود، زیرا به نامی مزین است که همه دنیا وی را می‌شناسند و به اندیشه‌هایش احترام می‌گذارند. 

جشنواره «روح الله» مأمنی برای عاشقان امام (ره)

مدیر روابط عمومی سریال «مختارنامه» ادامه داد: در این کار یک ویژگی نمود بارز است. آنهم اینکه هر که در آن حضور دارد، عاشقانه امام (ره) را دوست دارد و با اعتقاد قلبی در این حوزه کار می‌کند. این امتیاز نیز در کمتر کاری وجود دارد. برای همین باید قدر و بهای آن را دانست و از این ظرفیت به درستی بهره برد. مسئله دیگر اینکه این فیلم در حوزه فیلم کوتاه برگزار می‌شود برای همین هزینه‌های آنچنانی برای تولید آثارش نیاز نیست، برای همین کسانی که خواهان حضور در آن هستند تنها به قشر و گروهی خاص خلاصه نمی‌شوند. 

استادی با بیان اینکه امام (ره) در هیچ دسته‌بندی سیاسی جا نمی‌گیرد تصریح کرد: این نکته را به روشنی می‌گویم در این رویداد هیچ دسته بندی سیاسی وجود ندارد، برای همین تمام پیروان خط امام (ره) در این اتفاق هنری حضور خواهند داشت. البته مطمئنا گروهی خبره ناظر بر کارها هستند تا اگر فیلمی خواست تحریفی در اندیشه‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی داشته باشد، شناسایی کرده و از حضور آن ممانعت به عمل آورند. 

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب اصفهان به عنوان شهری که میزبان این رویداد است اقدامی هوشمندانه بود، چون با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که این استان به لحاظ فرهنگی دارد، می‌توان اتفاقات بسیار خوبی را برای این جشنواره پیشبینی کرد. حرف آخر اینکه این جشنواره متعلق به فرد یا گروهی خاص نیست، بلکه همه ایران در آن سهم دارند. برای همین از همه دعوت می شود با همراهی در این رویداد در برگزاری جشنواره «روح الله» ما را یاری رسانند.

captcha