سومین مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن راه‌اندازی شد
کد خبر: 3486144
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
حجت‌الاسلام برزگر:

سومین مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن راه‌اندازی شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مؤسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله از راه‌اندازی سومین مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم در شهرستان لامرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور برزگر، دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه اولویت اول مؤسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله در سال جدید ترویج و راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن کریم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: پس از راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم ویژه بانوان و آقایان در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و تربیت بیش از 100 حافظ کل قرآن کریم در این مراکز، سومین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن نیز از ابتدای سال جدید در شهرستان قرآنی لامرد فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.
وی افزود: این مرکز قرآنی به‌عنوان یک مدرسه جامع قرآنی علاوه بر حفظ قرآن کریم در سایر رشته‌های علوم قرآنی به تربیت و آموزش تمامی سنین به‌ویژه نسل جوان و نوجوان می‌پردازد.
دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: مدرسه تخصصی قرآن کریم ثارالله در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ ترتیبی و موضوعی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، تواشیح و احکام در نوبت عصر و شب ثبت‌نام می‌کند.
حجت‌الاسلام برزگر اظهار کرد: ساختمان این مدرسه با زیربنای تقریبی 750 مترمربع با کمک خیرین و به همت موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله در 12 فضای آموزشی، اداری و خدماتی شامل کلاس‌های درسی، اتاق مدیریت، مهمانسرا، نمازخانه، اتاق ورزش و بوفه احداث شد.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم با تشریح برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی این مرکز گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم و محافل انس با قرآن، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی درون‌شهری و برون‌شهری از جمله برنامه‌های فرهنگی تفریحی این مرکز خواهد بود.
همچنین وی از برپایی کلاس‌های تخصصی صوت و لحن قرآن کریم در شهرستان قرآنی لامرد خبر داد و گفت: قرائت و حفظ قرآن کریم زمینه و وسیله‌ای برای تدبر در آیات قرآن است، لذا هدف از برگزاری کلاس‌های تخصصی صوت و لحن انس بیشتر با قرآن و تدبر در آیات وحی همراه صوت دل‌نشین جوانان انقلابی و متدین میهن اسلامی است.
وی با توجه به اهمیت تربیت قاریان جوان و انس نسل جوان و تدبر بیشتر در آیات الهی، عنوان کرد: این کلاس‌ها در شهرستان قرآنی لامرد و سایر شعب موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله در سراسر کشور با بهره‌گیری از قاریان و اساتید برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود.
دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تصریح کرد: این کلاس‌ها در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن ثارالله لامرد نیز با حضور قاریان شهرستان و استان چون مسعودی و زائری ویژه جوانان و نوجوانان علاقه‌مند و مستعد در این رشته از علوم قرآنی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام برزگر اظهار کرد: آموزش قواعد تجویدی و آداب تلاوت قرآن کریم نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های کلاس‌های تخصصی قرآن در شعب موسسه موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله است.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این دوره آموزشی و کلاس‌های تخصصی پس از یک وقفه چندساله مجدداً در شهرستان قرآنی لامرد برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به وجود استعدادهای بالقوه در رشته قرائت و صوت و لحن قرآن کریم در شهرستان‌های جنوبی استان و به‌ویژه شهرستان قرآنی لامرد از اساتید و قاریان برجسته کشور از شهرهای قم، مشهد و اصفهان در جهت تربیت و هدایت استعدادهای درخشان جنوب استان در رشته صوت و لحن قرآن کریم استفاده می‌شود.
یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان شیرازی می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی این مؤسسه واقع در لامرد، بلوار معلم، شهرک بسیجیان، خیابان سردار شهید احمدی مراجعه کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های 52722174- 0715272132 تماس بگیرند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۰:۲۹
0
0
با راه اندازی مدرسه شبانه روزی موجب حفظ تخصصی قرآن می‌شود و باید آن را توسعه داد.
captcha