سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3485893
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی محمدرضا گلپایگانی از مراجع بزرگ شیعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم بیست و سومین سال ارتحال این مرجع تقلید، روز پنجشنبه 19 فرودین ماه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود علاوه بر سخنرانی یکی از استادان حوزه، مداحان به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
در این مراسم مراجع معظم تقلید، نمایندگان بیوت ایشان، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، طلاب و فضلا و استادان حوزه و سایر اقشار مردمی حضور خواهند داشت.
یادآور می‌شود، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی در نهم ذیقعده­ سال ۱۳۱۶ ه. ق در روستای گوگد واقع در پنج کیلومتری شهرستان گلپایگان متولد شد. وی زمانی که دو سال و نیم بیشتر نداشت، مادرش را از دست داد و در سن نه سالگی در سوگ از دست دادن پدر نشست. او در هجدهم آذر ۱۳۷۲ ه. ش برابر با ۲۴ جمادی الثانی ۱۴۱۴ ه. ق در شهر قم درگذشت و مقبره آن مرحوم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد.
ایشان علاوه بر عهده داربودن مرجعیت شیعیان جهان در دوران خویش اقدامات فرهنگی و عمرانی زیادی از جمله ساخت دارالقرآن الکریم، مراکز درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی در شهر قم و شهر گوگد (یکی از مناطق شهرستان گلپایگان)، خانه عالم در نقاط مختلف، مدرسه و کتابخانه آیت‌الله گلپایگانی، مرکز معجم المسائل الفقهیة، بیمارستان زنان و زایشگاه حضرت ولی عصر (عج)، دارالایتام، مؤسسه خیریه حضرت ولی عصر و چندین مدرسه علمیه را انجام داده‌اند.
captcha