رهبری مقدمات تحقق همدلی و همزبانی را فراهم کردند/ تحقق شعار سال نیازمند گذشتن از منافع جناحی
کد خبر: 3483088
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
محمدرضا خباز:

رهبری مقدمات تحقق همدلی و همزبانی را فراهم کردند/ تحقق شعار سال نیازمند گذشتن از منافع جناحی

گروه سیاسی: استاندار سمنان درباره روند تحقق شعار سال 94 گفت: رهبر معظم انقلاب مقدمات همدلی و همزبانی را فراهم کردند و در این امتحان اکثریت مردم و مسئولان با گذر از منافع جناحی و شخصی، در مسیر منافع ملی گام برداشتند.

محمدرضا خباز، استاندار سمنان و معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ارزیابی خود از روند عملیاتی تحقق شعار سال94؛ «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی»، گفت: نامگذاری‌‌های چندین سال گذشته مقام معظم رهبری پیرامون مسائل اقتصادی بود. اما برای سال 94 نامگذاری با محوریت ضرورت رابطه دو طرفه و همدلانه دولت و ملت صورت گرفت.

شرایط سخت کشور در ابعاد اقتصادی و سیاسی؛ دلیل مهم نامگذاری سال 94 

وی افزود: به اعتقاد من رهبر معظم انقلاب با درایتی که داشتند احساس می‌کردند سال 1394 سال بسیار سختی به لحاظ اقتصادی و سیاسی برای کشور خواهد بود. در بعد اقتصادی درآمد نفتی به کمترین میزان خود در سال 94 رسید و بیشترین فشار اقتصادی بر دولت و ملت وجود داشت به گونه‌ای که درآمد کشور به یک سوم کاهش پیدا کرد و تحمل این فشار اقتصادی برای مردم بسیار سخت بود.

خباز ادامه داد: از طرف دیگر در مسائل سیاسی تیم دیپلماسی کشور باید یک حرکت عمیق، پیچیده و وسیع را در مذاکرات هسته‌ای انجام می‌داد تا بتواند شش قطعنامه ظالمانه غیرانسانی علیه کشور را ملغی کند که دستیابی به این هدف بزرگ نیازمند صبر زیاد از سوی دولت، شخص رئیس جمهور، تیم مذاکره‌کننده و مردم بود.

معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: مجموعه این مسائل می‌طلبید که رهبری عزیز شعار سال 94 را تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت قرار دهند، زیرا دشمن درصدد القای سخنان شبهه‌ناک و اختلاف‌افکنانه بود و در داخل کشور نیز عده‌ای به این مسائل دامن می‌زدند که این موارد شرایط سختی را بر کشور تحمیل می‌کرد که اگر دولت و ملت با یکدیگر همدل و همصدا نبودند اتفاق میمون و مبارک «برجام» و حضور با شکوه مردم در انتخابات نمی‌افتاد.

رهبری انقلاب مقدمات تحقق همدلی و همزبانی را فراهم کردند

خباز عنوان کرد: درباره عوامل تحقق شعار سال باید گفت در این امر مهم و سرنوشت‌ساز رهبر معظم انقلاب مقدمات این همدلی و همزبانی را در پیام نوروزی خود فراهم کردند. در این میان توده مردم مؤمن و معتقد به فوریت مفهوم و معنای این پیام را دریافت کردند و با جان و دل به آن عمل کردند که نمونه‌‌های آن در راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس، حمایت از تیم مذاکره‌کننده و حضور یکپارچه و باشکوه در انتخابات 7 اسفند قابل مشاهده بود.

وی تأکید کرد: این موارد نشان‌دهنده آن است که توده مردم شریف کشور هیچ‌گونه ابهامی نسبت به پیام رهبری نداشتند و به خوبی در مسیر اجرا شدن این پیام عمل کردند.

برخی خواص در مقابل «نص»، «اجتهاد» کردند/ تحقق شعار سال نیازمند گذشتن از منافع شخصی و جناحی بود

استاندار سمنان با اشاره به اینکه عده‌ای از خواص که خود را عالم و مطلع می‌دانستند در مقابل «نص»، «اجتهاد» کردند، گفت: این عده به جای همدلی و همزبانی با دولت و ملت، راه مخالفت، سنگ‌اندازی و شبهه‌افکنی در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برجام را برگزیدند و به عقیده من این عده نمره قبولی نگرفتند.

خباز خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر این شعار امتحان سختی بود که باید همه از صدر تا ذیل در آن شرکت می‌کردند و از منافع شخصی و جناحی خود می‌گذشتند و در مسیر منافع ملی گام برمی‌داشتند.

وی ابراز کرد: در این امتحان اکثریت مردم و مسئولان و تصمیم‌گیران کشور به ندای رهبری لبیک گفتند و به این شعار عمل کردند ولی همانطور که گفتم عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه به عمل به این امر مهم تن ندادند و به بهانه‌های گوناگون مطالبی را بیان کردند که از آنان انتظار نمی‌رفت.

برجام و انتخابات، دو حق‌الناس مهم سال 94 که به خوبی ادا شد

استاندار سمنان در پایان اظهار کرد: در واقع برجام و انتخابات 7 اسفند به عنوان دو حق الناس مهم سال 94 در سایه اعتماد متقابل دولت و ملت به یکدیگر ادا شد و با درک مناسب و واقعی شعار سال و پرهیز از سخنان و رفتارهای شعاری نسبت به نام سال از سوی اکثریت مردم و نخبگان کشور، زمینه‌های تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت فراهم شد که آرامش حاکم بر کشور، شکل آرام برگزاری انتخابات و انتخاب افراد معتدل از جریان‌های مختلف سیاسی از سوی مردم دلالت بر دستیابی به اهداف شعار سال بود.

captcha