بودجه؛ مشکل حل نشده مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3482664
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
حسن محمدی اظهار کرد:

بودجه؛ مشکل حل نشده مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه مؤسسات قرآنی برای اجرای طرح‌های خود نیازمند تخصیص بودجه هستند، اظهار کرد: متأسفانه تخصیص به موقع و کافی بودجه برای این طرح‌ها مؤسسات قرآنی را با مشکل روبرو کرده است.

حسن محمدی، مدیر‌عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه یک سال از فعالیت‌های قرآنی اتحادیه تشکل‌های قرآنی گذشته است و چند روز دیگر به آغاز سال 95 باقی نمانده است، اما همچنان بودجه‌هایی که باید به دست نهادهای قرآنی منجمله اتحادیه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی می‌رسید، نرسید و همچنان این مؤسسات با بی‌پولی روزگار می‌گذرانند.

وی ادامه داد: وعده وعیدهایی که مسئولان دولتی در اعطای بودجه‌های سال 94 به مراکز قرآنی داده بودند، متأسفانه اجرایی نشد و مؤسسات قرآنی با طرح‌های قرآنی بزرگ همچنان در انتظار اجرایی شدن باقی ماندند.

محمدی با اشاره به اینکه بودجه سال 93 نیز در روزهای آخر سال به حساب اتحادیه تشکل‌های قرآنی واریز شد، بیان کرد: زمانی بودجه اختصاص یافته برای برنامه‌های قرآنی 200 میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر تنها 10 میلیارد آن اختصاص یافته است که این مقدار برای هزینه‌های دستگاه‌های قرآنی عددی ناچیز است که می‌تواند مشکلات و پیچ و خم‌هایی در اجرای برنامه‌های قرآنی در کشور ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه‌های قرآنی سال 94 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تصریح کرد: تا‌کنون پس از گذشت یک سال، هنوز یک ریال هم به حساب اتحادیه واریز نشده است و تا‌کنون هیچ گونه اقدام عملی و ملموس در جهت تحقق بودجه 10 میلیارد تومان صورت نگرفته است که متأسفانه محقق نشدن این مبلغ، برای نظام اسلامی ضعف محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: در جامعه اسلامی همواره اقتدار بر‌پایه اقتدار فرهنگی است که هویت فرهنگی کشور نیز در سایه قرآن‌ کریم محقق می‌شود که در این راستا با تقویت حوزه قرآن کریم برابر تهاجمات فرهنگی دشمن می‌توان ایستادگی کرد.

ضعف قوانین مدیریتی در تخصیص بودجه‌های قرآنی

محمدی با اشاره به اینکه برآورد بودجه‌های درخواستی اتحادیه تشکل‌های قرآنی بیش از 14 میلیارد تومان است، بیان کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآنی با برآوردی که از هزینه‌های اجرای طرح‌های قرآنی و حوزه آموزش و ترویج دارد، رقمی را درخواست کرد اما متأسفانه به تصویب نرسید و به‌دلیل ضعف قوانین مدیریتی، بودجه‌های اختصاص یافته به جامعه قرآنی هنوز مشخص نیست.

وی افزود: بودجه‌های قرآنی تا به امروز به دست اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نرسیده است و همچنین هیچ دستگاه قرآنی دیگر نیز اعتبارات را دریافت نکرده‌اند.

محمدی در پایان خاطر‌نشان کرد: متأسفانه در راه تحقق بودجه‌ها مشکلاتی وجود دارد که درد قدیمی و کهنه‌ای است که هنوز درمانی برای آن ایجاد نشده است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۱۹
0
0
مسئولان دولتی برای بودجه موسسات قرآنی فقط وعده و وعید می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۵:۲۱
0
0
با کمک به موسسات قرآنی به فرهنگ کشورمان کمک کرده ایم
captcha