فرهنگسراها همه جلوه‌های فرهنگی و هنری را حول محور قرآن قرار می دهند
کد خبر: 3482368
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

فرهنگسراها همه جلوه‌های فرهنگی و هنری را حول محور قرآن قرار می دهند

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فرهنگسراها لازم است همه جلوه‌های فرهنگی و هنری را حول محور قرآن قرار دهند تا قرآن در متن زندگی مردم قرار گیرد از راه‎اندازی کانون مسابقات قرآنی سراج باهدف تبیین قرآن در سال 95 خبر داد.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت‎های شاخص قرآنی که در سال 94 انجام شده و روند این برنامه‎ها برای سال 95 گفت: سال 94 سه فعالیت گسترده در حوزه قرآنی داشتیم. ابتدا در همه فرهنگسراها کانون قرآن دایر شد و برای برخی نیز این کانون ساخته شد. در هر کدام از این کانون‎ها چند کلاس قرآنی راه‎اندازی شد. در تمامی این کانون‎ها سعی کردیم برنامه‌های خلاقانه‌ و ابتکاری برای آموزش و فرهنگ‌سازی قرآن تدوین شود.

وی افزود: پس از راه‌اندازی دارالقرآن در فرهنگسراها ، گروه‌های قرآنی منطقه شناسایی و ساماندهی شد و با همه مساجد منطقه و ائمه جماعات ارتباط مستمر و سازنده برقرار شد. کار بعدی که در این زمینه صورت گرفت تشکیل شورای قرآنی فرهنگسراهای مناطق 22 گانه پایتخت بود.

صلاحی با تاکید بر اینکه در هر فرهنگسرا حداقل یک کلاس رایگان قرآنی دایر شد، افزود: بعد از آن تلاش کردیم تمامی هزینه‎های قرآنی برای مردم عزیز شهر تهران رایگان شود به همین دلیل تمامی شهریههای کلاسهای قرآنی را رایگان کردیم. همچنین برای پرداختن بیشتر به قرآن مقرر کردیم فرهنگسراها همه جلوه‌های فرهنگی و هنری را حول محور قرآن قرار دهند تا با همه این تلاش‌ها کاری کنیم که قرآن در متن زندگی مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‎های ما در حوزه قرآن توجه ویژه به مسابقات سراج بود. سال‎های گذشته مسابقات سراج تقریبا 2 هزار شرکت کننده داشت که امسال به 17 هزار نفر رسید و این نشان از رشد قابل توجه فعالیت‎های قرآنی مناطق دارد. لذا تلاش می‎کنیم سال آینده کلاسهای تبیین قرآن را راه‎اندازی کنیم. این کلاس در کنار ترجمه برای مبتدیان و تفسیر برای علما یک کلاس تبیین قرآن برای عموم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال ترویج تبیین قرآن برای همه رده‎ها بخصوص در محلات، مسابقات و کلاس‎های قرآنی خانوادگی هستیم. بههمین منظور کانونی را با عنوان مسابقات سراج در میدان ولیعصر واقع در مرکز مشارکت‎های فرهنگی شهرداری تهران ایجاد خواهیم کرد تا در سال آینده این فعالیت‎ها را گسترده‎تر ادامه دهیم.

صلاحی خاطرنشان کرد: باید برای قرآنی شدن زندگی‌‌مان تلاش کنیم. همه معارف الهی در قرآن است و با بهره‌بردن از تدریس استادان حوزه و دانشگاه برای زندگی شهروندان می‌توانیم بسیاری از گرفتاری‌های روزمره را به شکل درست تحت پوشش قرار دهیم.

captcha