ابقای «مهدی قره‌شیخلو» در سمت ریاست سازمان دارالقرآن الکریم
کد خبر: 3475049
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

ابقای «مهدی قره‌شیخلو» در سمت ریاست سازمان دارالقرآن الکریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم طی حکمی از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سمت خود ابقاء شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ریاست مهدی قره‌شیخلو بر سازمان دارالقرآن الکریم طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس هیئت امنای سازمان دارالقرآن به مدت سه سال تمدید شد.
قره‌شیخلو دارنده رتبه اول نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از دی ماه سال 88 به عنوان رئیس سازمان دارالقرآن الکریم فعالیت‌ می‌کند و پیش از آن نیز سمت معاونت این سازمان را داشت.
ابقای «مهدی قره‌شیخلو» در سمت ریاست سازمان دارالقرآن الکریم
در بخشی از این حکم آمده است؛ «نظر به تلاش‌های ارزنده و موفقیت آمیز جنابعالی در دو دوره گذشته و بنا به پیشنهاد مجدد اعضای محترم هیات امنای سازمان دارالقرآن الکریم، به استناد بند 4 ماده 6 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و ماده 10 اساسنامه سازمان دارالقرآن الکریم، جنابعالی را به مدت 3 سال به عنوان«رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» منصوب می‌نمایم.

از این رو شایسته است در دوره جدید مسئولیت حوزه امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی، با تاسی به آموزه‌های قرآن کریم و تمسک به تعالیم آسمانی اهل بیت(علیهم السلام) ضمن تعامل پویا و مداوم با مجاری و مبادی تقنینی و اجرایی عرصه‌های دینی و قرآنی و با تشریک مساعی با واحدهای ستادی و استانی سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات وابسته به آن آموزش، پژوهش و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن کریم را فرصتی نو برای شکوفایی استعدادهای نهفته در میان ابنای امت اسلامی دانسته با سرلوحه قرار دادن اصول اساسی و خط مشی کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سعی در تبلور آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و توجه دقیق به اسناد بالادستی از جمله اساسنامه و اسناد راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی، مصوبات مراجع ذی صلاح قانونی در عرصه‌های دینی و قرآنی و اساسنامه سازمان دارالقرآن الکریم و با بهره گیری از ظرفیت اعضای محترم هیات امنای آن سازمان، تمامی اهتمام و مساعی خود را به کار گیرید. بر این اساس انتظار می‌رود در این زمینه به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سازمان دارالقرآن الکریم در دوره مسئولیت جدید متناسب با برنامه ریزی‌های راهبردی و پایش مداوم عملکرد به اهداف بنیادین ذیل دست یابد:

1. توسعه و تعمیق مطالعات و تحقیقات در جهت تولید محتوا و کار آمدی، تعالی و غنی سازی فعالیت‌های قرآنی

2. توسعه و تعمیق نظامند آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی

3. ایجاد زمینه‌های انس با قرآن کریم وترویج معارف قرآنی در بین احاد مردم

4. توسعه هدفمند مشارکت‌های مردمی و بین دستگاهی و نهادینه سازی حرکت‌های اجتماعی در حوزه فعالیت‌های قرآنی

5. توسعه و تقویت و حفظ سرمایه‌های انسانی متعهد، متخصص و کار آمد به ویژه با بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگان قرآنی کشور و شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان

6. افزایش حجم فعالیت‌های قرآنی با دقت و سرعت بالا و توسعه دایره مخاطبان بر بستری از شبکه‌های نوین ارتباطات و فن آوری اطلاعات

7. توسعه کمی و کیفی چاپ و نشر قرآن کریم در کشور و تولید و عرضه محصولات قرآنی مفید و فاخر

8. انسجام و کار آمدی مطلوب ساختار سازمانی و ارتقای سطح کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی و منابع مالی متناسب با اهداف و سیاست‌های کلان فعالیت‌های قرآنی

همچنین فردا، 25 بهمن‌ماه، نشست خبری با حضور مهدی قره‌شیخلو به منظور ارائه گزارش دوره‌های قبل و تشریح برنامه‌های جدید این سازمان در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.


captcha