فراخوان برگزاری اردوهای جهادی با همکاری مؤسسات قرآنی کشور
کد خبر: 3467293
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

فراخوان برگزاری اردوهای جهادی با همکاری مؤسسات قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با همکاری سازمان بسیج دانشجویی، اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، با همکاری سازمان بسیج دانشجویی، به منظور پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه‌های سازندگی، با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی در آحاد آسیب‌پذیر جامعه و کمک به توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها عمرانی و فرهنگی در روستاها و مناطق محروم سراسر کشور اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرده است.
بر اساس این گزارش، مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت سراسر کشور می‌توانند در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف قرآنی، در معرفی و شناسایی مناطق محروم و سامان دهی شرایط فعالیت قرآنی در مناطقی که شرایط ذیل را دارا  هستند، با اتحادیه همکاری کنند.
به عبارت دیگر مؤسسات باید تلاش کنند، روستاها و مناطق دارای شرایط و اولویت‌های ذیل را برای اعزام گروه‌های جهادی به آن منطقه، به اتحادیه معرفی کنند.
شرایط مناطق در اولویت اعزام؛
1- روستاهای با جمعیت بالای 400 نفر و یا دهستان‌هایی که شامل چند روستا  هستند
2- اهالی منطقه با زبان فارسی آشنا باشند
3- روستاهایی که مسجد، مرکز بهداشت و یا مؤسسه قرآنی ندارند و یا هرکدام از آن‌ها در حال تکمیل است
4- ظرفیت کار اقتصادی داشته باشند
5- به جهت نیاز به ترددهای مکرر با مرکز شهرستان فاصله بسیار زیادی نداشته باشد.
نحوه مشارکت مؤسسات؛
گفتنی است؛ مؤسساتی که در مناطق محروم دارای شعبه هستند و یا مؤسساتی که با روستا و یا شهرهای حائز شرایظ فوق الذکر، آشنایی دارند، می‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام اردوهای جهادی در سایت www.etghan.ir، اتحادیه و بسیج دانشجویی را در اجرای این طرح یاری کنند.
یادآور می‌شود، بعد از اخذ نتایج فراخوان، توسط اتحادیه، این مناطق به سازمان بسیج دانشجویی معرفی و این سازمان نیروهای جهادی خود را برحسب اولویت بهمناطق محروم معرفی شده، اعزام می‌کند.
captcha