بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن بسیج برگزار می‌شود/ بیان دلایل عدم حضور بانوان
کد خبر: 3466340
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
رحیم قربانی:

بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن بسیج برگزار می‌شود/ بیان دلایل عدم حضور بانوان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن بسیج در اواخر بهمن‌ماه به بیان دلایل عدم برگزاری این مسابقات در بخش بانوان پرداخت.

رحیم قربانی، رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری مراحل مختلف مسابقات قرآن بسیج در سراسر کشور، گفت: با برگزاری مراحل مقدماتی این مسابقات و پایان یافتن مرحله استانی همه چیز برای برگزاری مرحله کشوری فراهم شده است.
وی افزود: بر همین اساس بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسجی در روزهای 24 تا 26 بهمن‌ماه و به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود. مراحل مختلف و مقدماتی این مسابقات از تابستان شروع شده است و تا آذرماه که زمان برگزاری مرحله استانی بود، ادامه داشته، البته چند استان به دلیل فراهم نبودن شرایط مسابقات خود را دی‌ماه برگزار کردند.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: برگزیدگان این مسابقات که بیش از 500 نفر هستند در دو مقطح سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته‌های مختلف رقابت خود را برگزار می‌کنند.
‌قربانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه این مسابقات تنها در بخش آقایان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات ویژه آقایان است و در این دوره رقابت‌ها، مسابقات در بخش بانوان برگزار نخواهد شد.
وی در مورد دلایل برگزار نشدن رقابت‌های قرآن بسیج در بخش بانوان بیان کرد: مسابقات قرآن در بخش بانوان در بسیج توسط بسیج بانوان برگزار می‌شود و بخش آقایان نیز توسط دارالقرآن بسیج، در این دوره از مسابقات تلاش کردیم تا رقابت‌ها در بخش بانوان را برگزار کنیم که بی‌نتیجه ماند.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه از سال آینده مسابقات قرآن بانوان نیز در دوره زمانی خاصی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برای اینکه رقابت‌های بانوان را همزمان با مسابقات امسال برگزار کنیم، نشست‌های مختلفی را با مسئولان بسیج بانوان برگزار کردیم که نهایتاً هماهنگی‌ها به این دوره از مسابقات نرسید اما مقرر شد تا از سال آینده این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان با قوت بسیار بیشتری برگزار شود.
قربانی بیان کرد: در سال‌های قبل و با توجه به اینکه دارالقرآن بسیج هنوز دچار تغییرات فعلی نشده بود، اجازه برگزاری مسابقات قرآن بخش بانوان به بسیج بانوان داده شده بود، اما با روند جدیدی که در دارالقرآن بسیج به وجود آمده است هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا از سال آینده این مسابقات نیز به بخش آقایان ضمیمه شود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ به سؤالی در مورد حضور نفرات برتر مسابقات قرآن بسیج در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف، بیان کرد: در سال‌های قبل‌تر به همین شکل بوده است و نفرات برتر مسابقات قرآن بسیج به مرحله کشوری اوقاف می‌رفتند اما چندین سال این روند متوقف شده است، تلاش داریم تا از این به بعد روند قبلی از سر گرفته شود.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور در پایان در پاسخ به این سؤالی که امکان حضور نفرات برتر امسال در رقابت‌های سال آینده اوقاف فراهم خواهد شد یا خیر، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این موضوع به کار خواهیم بست، امسال در مسابقات قران با توجه به روندی که در پیش گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود تا شاهد مسابقاتی بسیار با کیفیت و سطح بالا از لحاظ کمی و کیفی باشیم.
captcha