درخواست جبران تأخیر در پرداخت اعتبارات قرآنی/ بیمه فعالان قرآنی در دستورکار
کد خبر: 3461918
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
نشست فراکسیون قرآن و شورای توسعه؛

درخواست جبران تأخیر در پرداخت اعتبارات قرآنی/ بیمه فعالان قرآنی در دستورکار

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته این فراکسیون با دبیرخانه و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآن گفت: در این جلسه بر ضرورت جبران تأخیر در پرداخت اعتبارات قرآنی سال جاری از سوی دولت تأکید شد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جلسه شب گذشته این فراکسیون با دبیرخانه و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رضا سلامت‌پناه، محمد انجم‌شعاع، علی سرابی، حسن محمدی و اعضای فراکسیون برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، میهمانان گزارشی از روند فعالیت‌های قرآنی کشور ارائه و سپس نمایندگان سؤالات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کردند؛ بحث بیمه فعالان قرآنی و تحصیل رایگان حافظان و قاریان ممتاز و مسائلی که دولت باید در بودجه سال آینده برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در نظر بگیرد، از جمله مواردی بود که در جلسه روز گذشته مطرح شد.

منتخب مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در این جلسه به بودجه 200 میلیاردی که دولت در بودجه 1394 برای توسعه فرهنگ قرآنی پیش‌بینی کرده بود اشاره شد که البته هنوز چیزی از آن تخصیص داده نشده است؛ در این جلسه ضمن تأکید بر ضرورت جبران این تأخیر، بر تأثیرگذاری بودجه نیم‌درصد ـ که در سال‌های گذشته در بودجه عنوان می‌شد ـ بر فعالیت‌های قرآنی اشاره شد که انتظار می‌رود این درصد احیا شود.

افتخاری گفت: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه مطرح شد، طرح «کهف و الرقیم» بود که با حضور معاون فرهنگی بعثه مثام معظم رهبری و معاون فرهنگی ستاد اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه از طرح این موضوع و نحوه اجرای آن تشکر شد؛ فراکسیون نیز گزارشی از نحوه اجرا و توزیع بسته‌های فرهنگی مربوط به این طرح ارائه که با همکاری و مشارکت مرکز طبع و نشر، شورای عالی قرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآنی انجام شده، ارائه کرد.

افتخاری گفت: قرار است این طرح همچنان ادامه پیدا کند و مکتوبات در بین زائران حسینی توزیع شود؛ همچنین برای برگزاری همایشی در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی شده تا کسانی که توانستند در این طرح به حفظ قرآن کریم روی بیاورند، گرد هم جمع شوند.

وی با اشاره به ضرورت تداوم اجرای طرح کهف و الرقیم گفت: قرار است شورا یا کمیته‌ای برای اجرای این طرح تشکیل شود تا بتوانیم شاهد اجرای آن در سال‌های آینده باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از برگزاری جلسه کمیسیون پژوهش و آموزش شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: این جلسه در وزارت علوم با حضور اعضا و قائم مقام وزیر انجام شد که بر این مسئله تأکید شد که مسائل و پیشنهادات برای برنامه ششم و لایحه دائمی شدن احکام برنامه‌های توسعه ارائه شود و نیز یادآوری شد که برای برنامه‌ریزی مناسب برای سال‌های آینده نیاز به گزارش‌دهی منظم از سوی شورای توسعه هستیم که این اقدام صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: سؤالی هم که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه مطرح کرده‌ام و منتظر هستم در دستور کار قرار گیرد، به این مسئله ارتباط دارد و امیدواریم با شفاف‌سازی در این رابطه سریع‌تر به نتیجه برسد.

captcha