هنوز نظری درباره تبدیل دروازه قرآن به موزه ندارم/ تمام ایام سال باید قرآنی باشند
کد خبر: 3460698
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
شهردار شیراز در گفت‌ وگو با ایکنا:

هنوز نظری درباره تبدیل دروازه قرآن به موزه ندارم/ تمام ایام سال باید قرآنی باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: پاک فطرت با اشاره به طرح شورای شهر شیراز مبنی بر تبدیل دروازه قرآن به موزه، گفت: هنوز بازدیدی از فضای دروازه قرآن برای این کار انجام نداده‌ایم بنابراین نمی‌توانم درباره آن نظری دهم.

علی‌رضا پاک فطرت، شهردار شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در پاسخ به اینکه آیا طرح شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تبدیل دروازه قرآن به موزه در شهرداری شیراز اجرایی خواهد شد؟ گفت: در این بخش بحث‌هایی مطرح شده و مصوباتی نیز انجام شده است اما از آن طرف هم سازمان میراث فرهنگی این مسئله را قبول نکرده است.
وی افزود: از سوی دیگر موزه قرآن نیازمند به مکان مناسب است و من هنوز فضای دروازه قرآن را برای این کار ندیده‌ام بنابراین نمی‌توان بر روی آن نظری دهم.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی هفته قرآن و عترت در استان فارس گفت: مسلماً شهرداری نیز مانند سایر ارگان‌ها و نهادها در برگزاری این هفته اقدامات متعددی انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به رونمایی از المان‌های قرآنی اشاره کرد ضمن اینکه معاونت فرهنگی شهرداری نیز در این زمینه نشست خبری برگزار کرد.
پاک‌ فطرت اظهار کرد: البته این باید را گفت چون ما یک کشور شیعه و امام زمانی هستیم باید همه مردم ما با قرآن مأنوس باشند ضمن اینکه اگر بخواهیم از تهاجمات فرهنگی دشمن نیز مصون بمانیم باید به قرآن پناه بریم.
وی تأکید کرد: ما باید در طول سال توجه خاصی به قرآن و برنامه‌های آن داشته باشیم و مسائل قرآنی نباید تنها به یک هفته محدود شود.
captcha