فعالیت ۶۰ پایگاه قرآنی دارالثقلین استان مرکزی ویژه ماه رمضان تا پایان ماه صفر
کد خبر: 3450634
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

فعالیت ۶۰ پایگاه قرآنی دارالثقلین استان مرکزی ویژه ماه رمضان تا پایان ماه صفر

گروه فعالیت‌های قرآنی: ۶۰ پایگاه قرآنی دارالثقلین در استان مرکزی وابسته به حوزه علمیه به صورت مناسبتی از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را در راستای آموزش‌های مختلف قرآنی آغاز کرده‌ و تا پایان ماه صفر نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، 60 پایگاه قرآنی دارالثقلین به همت حوزه علمیه استان مرکزی از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز و تا پایان ماه صفر به آموزش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام علی شفیعی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان مرکزی در خصوص فعالیت پایگاه‌های قرآنی دارالثقلین در استان به خبرنگار ایکنا گفت: این پایگاه‌ها از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را با تشکیل و ساماندهی 60 حوزه قرآنی آغاز کرده‌اند.

وی با بیان این مطلب که پایگاه‌های قرآنی دارالثقلین وابسته به حوزه علمیه استان در ماه محرم‌الحرام نیز با همان 60 پایگاه به فعالیت مشغول بودند ادامه داد: پایگاه‌های فعال حوزه قرآنی قرار است تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه داده و مروج فرهنگ قرآنی در استان باشند.

حجت‌الاسلام شفیعی با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم استان از پایگاه‌های قرآنی داراثقلین، تصریح کرد: در این پایگاه‌ها تمامی مباحث و رشته‌های مورد نیاز قرآنی آموزش داده می‌شود و حاضران پس از شرکت در آزمون برگزار شده در پایان دوره به کسب گواهی‌نامه نائل می‌شوند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که پایگاه‌های قرآنی یاد شده در رده‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگ‌سالان فعالیت دارد، افزود: یکی از رموز موفقیت این پایگاه‌ها توجه به نیاز مخاطبان هر منطقه است، مبلغان با مخاطب شناسی سعی می‌کنند مباحث قرآنی را متناسب با فضای آن منطقه ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی بابیان این مطلب که پایگاه‌های قرآنی یادشده در قالب رشته‌های قرائت، حفظ، تفسیر، تجوید و ... فعالیت دارند، اضافه کرد: یک از اهداف برگزاری این دوره‌ها و تشکیل پایگاه‌های قرآنی جلوگیری از تشتت و موازی کاری بود که خوشبختانه با فعالیت قابل تحسین مبلغان اعزامی این هدف حاصل شده است.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: خوشبختانه با وجود ناآشنا بودن مردم با پایگاه‌های قرآنی دارالثقلین در ماه مبارک رمضان فعالیت این مرکز مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم تا پایان ماه صفر این استقبال تداوم داشته باشد، بعد از ماه صفر نیز فعالیت این مراکز متوقف می‌شود و بنا به مناسبت‌های مختلف دوباره فعالیت قرآنی خود را آغاز می‌کنند.

captcha