نگاه تهدید‌آمیز به تکنولوژی اشتباه است
کد خبر: 3449490
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
سلطانی‌فر:

نگاه تهدید‌آمیز به تکنولوژی اشتباه است

گروه فضای مجازی: رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه با تأکید بر این موضوع که نگاه تهدید‌آمیز به تکنولوژی اشتباه است، گفت: هر پدیده و تکنولوژی که از آن نتوانیم به درستی استفاده کنیم، قطعا تبدیل به تهدید خواهد شد.

محمد سلطانی‌فر، رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه نگاه تهدید‌آمیز به تکنولوژی نگاه اشتباهی است، گفت: هر پدیده و تکنولوژی که از آن نتوانیم به درستی استفاده کنیم، قطعا تبدیل به تهدید خواهد شد. این امر به مانند آبی راکد می‌ماند که اگر مدتی از آن استفاده نکنیم تبدیل به گنداب می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همچون پدیده طبیعی است که اگر به خوبی از آن استفاده کنیم و آموزش‌های لازم ارائه شود، در این عرصه بسیار موفق خواهیم بود. همچنین اگر از آن استفاده نکنیم و نگاه‌مان به این تکنولوژی تهدیدآمیز باشد، قطعا با شکست مواجه خواهیم شد.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه تصریح کرد: ما باید از زمینه‌های مختلف این پدیده و تکنولوژی استفاده کنیم و به شهروندان آموزش دهیم و آموزش رسانه‌ای را تا جایی که می‌توانیم بالا ببریم و مسیر آموزش رسانه‌ای را از طریق خود رسانه‌ها همچون رسانه ملی، مطبوعات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم محقق کنیم.

وی بیان کرد: بسترهای آموزش دهنده فضای مجازی می‌توانند استفاده از تکنولوژی را به مردم یاد دهند و مردم را مخیر به انتخاب خوب و بد برای خود کنند.

سلطانی‌فر با اشاره به فعالیت‌های مرکز مطالعات و رسانه‌ها در خصوص آموزش به شهروندان برای استفاده درست از تکنولوژی گفت: تحقیقات و نشست‌های مختلفی در این زمینه داشتیم و خودمان مسیر حرکت‌مان را ترسیم‌ کرده‌ایم ما باید این پدیده را به عنوان پدیده همراه خود مورد شناسایی و ارزیابی قرار دهیم و قدم به قدم با آن جلو برویم. مقابله و ایستادگی در برابر این پدیده چندان مناسب نیست.

وی یادآور شد: ذات شبکه‌های اجتماعی این است که به مردم جهت و خط دهی و رسانه‌های سنتی باید خود را بالا بیاورند که به این مقطع نرسند تا تکنولوژی‌های جدید به مردم جهت دهند. رسانه‌های سنتی باید با این تکنولوژی رقابت کنند و فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشند تا عقب نمانند.

سلطانی‌فر اظهار کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌های سنتی‌ جلوتر رفته‌اند درحالی که رسانه‌های سنتی باید حرکت کنند تا عقب نمانند.

captcha