اولویت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گیاهان دارویی در سازمان غذا و دارو
کد خبر: 3447178
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
جمشیدی اعلام کرد:

اولویت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گیاهان دارویی در سازمان غذا و دارو

گروه سلامت: مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با توجه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به گیاهان دارویی بر اولویت قرار دادن بندهای مربوط به گیاهان دارویی در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امیرحسین جمشیدی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در چند سال آینده به مرور مصرف مکمل‌ها از حالت عوامانه دور خواهد شد ضمن اینکه ارتقاء سواد تغذیه‌ای مردم نیز به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: درآینده شاهد آن خواهیم بود که هدف گیری مناسب تری در کشور در خصوص مصرف مکمل‌ها صورت پذیرد و در مجموع باید بگوییم که آینده مکمل‌ها، منوط به نگاه علمی به این موضوع است.

جمشیدی ادامه داد: گیاهان دارویی جزء ذخایر و منابع طبیعی هستند و بسیاری از کشورها کم یا زیاد از این چنین منابعی برخوردار هستند که نوع، تعداد، و تنوع گونه‌ای گیاهی بر اساس شرایط و موقعیت جغرافیایی هر منطقه متفاوت است.

وی عنوان کرد: استفاده مطلوب، منطقی و بهینه از این منابع که به لحاظ فناوری بسیار کم هزینه تر و ساده تر از صنایع دارویی صناعی هستند، می تواند ضمن تامین بخشی از نیازهای عمده بهداشتی و درمانی جامعه از خروج مقادیر متنابهی ارز جلوگیری نموده و مانع گسترش وابستگی به بیگانگان شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: با اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای مناسب  مبتنی بر یک شناخت واقع گرایانه از وضعیت موجود این منابع و کاربرد روش‌های علمی و صحیح در تمام ابعاد اعم از کاشت، داشت، برداشت و بهره برداری صنعتی و اقتصادی آن، چه از طبیعت و چه به صورت کشت مکانیزه، می‌توان به درکی واقعی و اصولی  در خصوص نقش و بازدهی گیاهان دارویی در جوامع رو به رشدی همچون کشورمان رسید و علاوه بر حفظ و حراست از این سرمایه‌های ملی به شکوفایی و توسعه پایدار جامعه نیز دست یافت.

جمشیدی خبر داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کرده اند، بنابراین توجه و ضرورت توجه و نگاه ویژه به این موضوع دو چندان می‌شود که در همین راستا این اداره کل ابلاغیه مقام معظم رهبری را در خصوص گیاهان دارویی در اولویت قرار داده و نظارت‌های ویژه ای نیز بر ارائه خدمات در حوزه داروهای گیاهی دارد.

captcha