خرید و فروش کودکان در بیمارستان‌ها امکان ندارد
کد خبر: 3447010
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
زارع نژاد به ایکنا گفت:

خرید و فروش کودکان در بیمارستان‌ها امکان ندارد

گروه سلامت: مدیرکل روابط عمومی و اطلاعی رسانی با تکذیب خرید و فروش کودکان در بیمارستان‌های تهران خواستار ارائه مستندات در این رابطه به وزارت بهداشت شد.

عباس زارع نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به سخنان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران مبنی بر خرید و فروش کودکان زنان معتاد واکنش نشان داد و این موضوع را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان بیمارستان تنها نوزاد را به والدین تحویل می‌دهند درون بیمارستان خرید و فروش این نوزاد به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

مشاور وزیر بهداشت تأکید کرد: این موضوع نه فقط در بیمارستان‌های دولتی که حتی در بیمارستان‌های خصوصی نیز امکان پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه پس از ترخیص مادر و نوزاد مسئولیت از بیمارستان ساقط می‌شود، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در خارج از بیمارستان‌ امکان خرید و فروش وجود دارد که در این صورت مسئولیت از بیمارستان و به طبع وزارت بهداشت ساقط می‌شود و نهادهای دیگر باید پیگیر باشند.

زارع نژاد با بیان اینکه مسأله خرید و فروش نوزاد در بیمارستان‌ها غیر طبیعی است، خواستار ارائه مستندات شد و عنوان کرد: تا کنون هیچ گزارشی در این رابطه نداشته‌ایم اگر مستندی وجود دارد به ما ارائه دهند تا هرچه سریعتر پیگیری و در صورت اثبات برخورد قاطعی داشته ‌باشیم.

captcha