مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است
کد خبر: 3390839
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
پاشایی:

مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: به راستی که امروز شیعه با دو بال سرخ عاشورایی و انتظار سبز در اوج تعالی و کمال پرواز می‎‏کند و مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، همزمان با سراسر کشور، همایش «احلی من‌‎العسل» به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با حضور چهار هزار دانش‎آموز عاشورایی امروز، ۲۸ مهر مصادف با ششم محرم در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم که دانش‌‏آموزان نواحی پنج گانه تبریز به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) مرثیه‎‏سرایی و عزاداری کردند، اظهار کرد: اگر امروزه تسلیم نشدن در برابر زور در جامعه اسلامی نمود یافته است محصول مکتب عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که فرموده‌اند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، افزود: به راستی که امروز شیعه با دو بال سرخ عاشورایی و انتظار سبز در اوج تعالی و کمال پرواز می‎‏کند و مکتب عاشورا به تنهایی یک مکتب تربیتی است.

پاشایی همچنین از همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، صدا وسیمای استان و اتحادیه انجمن‏های اسلامی دانش آموزان تقدیر و تشکر کرده و گفت: امید است جوانان و دانش‎آموزان از برکات معنوی و تحولات روحی این ماه بهره‌مند گردند. وی از فعالان برپایی این همایش، دانش آموزان و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا، مداحی و مدیحه‎سرایی توسط مداحان برجسته استان و همچنین نوحه‎خوانی و همخوانی دانش‌آموزان خوش‎قریحه نوجوان از دیگر بخش‎های این مراسم معنوی بود.

captcha