۱۰ هزار ایرانی به نام امام رضا(ع) در کربلا عزاداری می‌کنند
کد خبر: 3389226
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

۱۰ هزار ایرانی به نام امام رضا(ع) در کربلا عزاداری می‌کنند

گروه جامعه: مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از برپایی هیئت ویژه زائران ایرانی در کربلا خبر داد و گفت: این هیئت به نام امام رضا(ع) نام‌گذاری شده و همه ایرانیان می‌توانند در این هیئت حضور داشته باشند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به برنامه‌های فرهنگی بعثه به مناسبت ایام محرم در عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: سخنرانی به زبان فارسی در کربلا و نجف طی ایام محرم صبح و عصر برقرار شده است، عصرها هم در خیمه گاه برنامه ویژه برای زائران ایرانی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دو سری برنامه روایت‌گری هم در کربلا اجرا می‌شود که یک سری برای دانشجویان و یک سری برای عموم زائران است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه هیئت عزادارن ایرانی با عنوان هیئت امام رضا(ع) درکربلا ایجاد شده است، گفت: موکب امام رضا(ع) برای چهار شب شب هفتم، هشتم، نهم و یازدهم محرم در کربلا برنامه‌دارد و همه زائران ایرانی برای حضور در این دسته‌روی و هیئت دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: با تولیت حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هماهنگ شده تا این دسته متشکل از زائران ایرانی و با نام بلند امام رضا(ع) و با عظمت وارد بین‌الحرمین و حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس شوند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌کنید چند زائر ایرانی در این هیئت ویژه حضور داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه حدوداً 150 کاروان در کربلا داریم (شش هزار نفر) و حدود 10 هزار نفر نیز به صورت آزاد به کربلا می‌آیند برآورد ما این است که بیش از 10 هزار نفر در این هیئت حضور داشته باشند.

وی اعلام کرد: شب تاسوعا نیز برنامه ویژه‌ای برای زائران ایرانی داریم اما شب و روز عاشورا به این دلیل که وضعیت در کربلا خاص است، هیچ هیئتی نمی‌تواند وارد بین‌الحرمین شود اما شام غریبان امام حسین(ع)، ایرانیان هیئت خود را خواهند داشت.

احمدی همچنین اعلام کرد: در شهر نجف نیز شب‌ها و صبح‌ها برنامه ویژه زائران ایرانی در حرم حضرت علی(ع) و همچنین در شهر کاظمین نیز برنامه ویژه ایرانیان برگزار می‌شود.

وی شرایط امنیتی عراق را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد و نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است.

captcha