افزایش مدارس امین به ۵۳ مدرسه در آذربایجان غربی
کد خبر: 3379189
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

افزایش مدارس امین به ۵۳ مدرسه در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال با همکاری شایسته آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان، تعداد مدارس امین از ۳۸ به ۵۳ مدرسه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان با مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی و معاونین وی دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدار با تبریک انتصاب مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، باید نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش، نگاه سرمایه گذاری و متعالی باشد.

وی با اشار ه به وجود 777 دانش اموز شهید در استان، تصریح کرد: این دانش آموزان تربیت یافته مربیان تربیتی متعهد بودند.

سیدمصطفوی افزود: برای تقویت فضای معنوی در آموزش و  پرورش و مدارس نیازمند همکاری دوجانبه با حوزه‌های علمیه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان آمادگی کامل آموزش و پرورش برای افزایش تعداد مدارس امین در سطح استان، خاطر‌نشان کرد: مرجع ورود مبلغین ارجمند به آموزش و پرورش، مدیریت حوزه علمیه استان می‌باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان برای مبلغین مدارس امین یک ضرورت است؛ ادامه داد: مدارس امین یک فرصت مناسب برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات اعتقادی دانش‌آموزان می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز کرد: امسال با همکاری شایسته آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه استان، تعداد مدارس امین از 38 به 53 مدرسه افزایش یافته است.

وی افزود: اقامه نماز جماعت در مدارس استان با حضور 563 روحانی صورت می‌گیرد و 1056 نفر از فرهنگیان عزیز نیز در امور فرهنگی و اقامه نماز در سطح مدارس استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اهتمام مسئولان آمووزش و پرورش نسبت به افزایش مدارس امین در سطح استان، بر افزایش همکاری ها دوجانه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مستمر و برگزاری دوره‌های توجیهی برای مبلغین حاضر در مدارس امین در دستور کار قرار دارد.

captcha