تلاش دانش‌آموز استرالیایی برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام
کد خبر: 3374704
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

تلاش دانش‌آموز استرالیایی برای زدودن تصورات نادرست در مورد اسلام

گروه بین‌الملل: مریم کاشف، دانش‌آموز مسلمان و سفیر استرالیا در «مسابقات جهانی آموزش» قصد دارد از جایگاه خود برای نشان دادن وجه مثبت اسلام در بحبوحه افزایش اسلام‌هراسی در کشورش تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «دیلی تلگراف»، مریم کاشف، نماینده ایالت «نیو ساوت ولز» استرالیا، یکی از پنج سفیر این کشور در مسابقات جهانی آموزش در سال 2015 میلادی خواهد بود.

در مجموع 25 سفیر از استرالیا، انگلیس، آمریکا، کانادا، امارات، پاکستان، نیجریه، مکزیک و روسیه در این مسابقات دانش‌آموزی حضور دارند.

کاشف می‌گوید: «بسیار هیجان‌زده هستم که از میان 200 متقاضی به عنوان نماینده ایالت نیو‌ساوت‌ولز استرالیا در این مسابقات انتخاب شدم و در بخش ریاضیات و علوم شرکت خواهم داشت».

این نماینده 15 ساله مسلمان استرالیا گفت: «اخیراً تبلیغات بدی در مورد اسلام می‌شود و من می‌خواهم که نماینده خوبی برای اسلام باشم».

مسابقات جهانی آموزش یک برنامه آنلاین جهانی است و از سوی یک شرکت استرالیایی با نام «تری‌پی لرنینگ» با همکاری یونیسف، مایکروسافت و بانک مکواری برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی آموزش یک برنامه آنلاین جهانی است که برای دانش‌آموزان و مدارس سراسر جهان در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

در گذشته «روز جهانی ریاضیات» وجود داشت که اکنون به «مسابقات جهانی آموزش» تعمیم یافته و علاوه بر روز جهانی ریاضیات، روز جهانی سواد و روز جهانی علوم را نیز شامل می‌شود.

مسابقات امسال 21 تا 23 مهرماه (13 تا 15 اکتبر) برگزار می‌شود که این سه روز هر کدام به ترتیب روز جهانی سواد، روز جهانی ریاضیات و روز جهانی علوم نام دارند.

مریم کاشف که در کودکی به همراه خانواده خود به استرالیا رفته و مقیم این کشور شده است، می‌گوید که تلاش می‌کند از این عرصه برای معرفی ابعاد مثبت اسلام که به آن‌ها پرداخته نمی‌شود، تلاش کند.

مسلمانان که بیش از 200 سال است در استرالیا سکونت دارند، حدود 2 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند و اسلام پس از مسیحیت پرطرفدارترین دین این کشور است.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که یک چهارم جمعیت استرالیا نسبت به مسلمانان نگرش‌های منفی دارند که بیشتر آن‌ها جوانان 18 تا 44 سال هستند و افراد مسن و نیز تحصیلکرده‌ها دیدگاه‌های مثبت‌تری دارند.

captcha