بازسازی واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور/ اجرای بزرگترین عملیات فرهنگی ایران
کد خبر: 3374322
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
فضلی بیان کرد:

بازسازی واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور/ اجرای بزرگترین عملیات فرهنگی ایران

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر‌خم از اجرای بزرگترین عملیات فرهنگی کشور با اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال واقعه غدیر در ۱۳۲ نقطه کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که امروز سه‌شنبه، 7 مهرماه به منظور تشریح برنامه‌های بسیج برای بازسازی واقعه غدیر برگزار شد، با اشاره به حادثه منا و کشته و مجروح شدن جمع کثیری از حجاج ایرانی و غیرایرانی در این حادثه گفت: عید امسال از قربان تا غدیر و هفته دفاع مقدس بواسطه این فاجعه که علت آن هم بی‌کفایتی آل سعود بود، به عزا تبدیل شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آل سعود چنین حوادثی را بر مومنین و حجاج قبل از این هم تحمیل کرده بودند، افزود: دولت بی‌کفایت عربستان درگیر چند صحنه و دفاع از داعش و تکفیری‌ها در بلاد اسلامی است که این موضوعات نشان‌دهند علل عجز و ناکامی آل سعود در حوادث مکه است.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم تصریح کرد: بسیج سالیانه برای تبیین و بازسازی ماجرای غدیر برنامه‌هایی را برگزار می‌کند که امیدواریم روزی با سقوط آل سعود در محل واقعی غدیر این واقعه را بازسازی کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امسال واقعه غدیر در 132 نقطه کشور بازسازی خواهد شد، گفت: فردای عید غدیر، بزرگترین عملیات فرهنگی ایران اسلامی با اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در سراسر کشور رقم خواهد خورد.

بازدید یک میلیون و 25 هزار نفر از مناطق راهیان نور

فضلی افزود: از 11 مهر ماه یک میلیون و 25 هزار دانش‌آموز، مربی، فرهنگیان شیعه و سنی مذهب در قالب اردوی راهیان نور بصورت نمادین از مزار شهید نادر مهدوی به عنوان شهید مقابله مستقیم با امریکا بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با اردوی راهیان نور در کشور برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص را هم خواهیم داشت، گفت: 5 اعزام زمینی و 2 اعزام دریایی به مناطق مختلف راهیان نور را خواهیم داشت. در ادامه این برنامه‌ها اجرای بازسازی واقعه غدیر را در شلمچه‌ خواهیم داشت.

در ادامه این نشست سردار یعقوب سلیمانی مسئول راهیان نور بسیج با بیان اینکه امسال شاهد افزایش 18 درصدی اجرای واقعه غدیر در مناطق سنی نشین هستیم، گفت: علاوه بر این، گردشگران خارجی نیز خواهان بازدید از نمایش غدیر هستند.

سلیمانی از پخش تیزرهای واقعه غدیر در صدا و سیما خبرداد و افزود: کار فاخر ما در این برنامه‌ها تهیه مستند نباالعظیم است که همزمان با دهه امامت و ولایت از رسانه ملی پخش خواهد شد. همچنین از دیگر فعالیت‌های ما در این زمینه توسعه و تقویت سایت اطلاع‌رسانی واقعه غدیر است.

پیگیری موسسات فرهنگی کشورهای اسلامی جهت برگزاری برنامه‌های دهه ولایت

وی از پیگیری موسسات فرهنگی کشورهای اسلامی جهت برگزاری برنامه‌های دهه ولایت گفت و تصریح کرد: شعار محوری برنامه‌های ما در این دهه امیرالمومنین معیار زندگی محور وحدت اعلام شده است که برنامه‌های متنوعی را متناسب با این دهه و شعار آن برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست از انیمیشن و پویانمایی با عنوان دونفر بالای یک منبر تولید شده توسط مرکز هنر‌های رقومی بسیج رونمایی شد.

captcha