گزارش بازدید از مراکز فرهنگی روسیه/ استقبال از تجربیات ایران در حوزه زنان و خانواده
کد خبر: 3372673
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
افتخاری ارائه کرد:

گزارش بازدید از مراکز فرهنگی روسیه/ استقبال از تجربیات ایران در حوزه زنان و خانواده

گروه سیاسی: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی با اشاره به سفر به روسیه برای حضور در اجلاس «زنان و توسعه پایدار» گفت: در حاشیه این اجلاس از برخی مراکز فرهنگی ایران بازدید کردم و پیگیری برخی امور بودم.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سفر خود به روسیه گفت: این سفر به منظور شرکت در اجلاس «زنان و توسعه پایدار» بود.

وی افزود: این اجلاس در نوع خودش یکی از مهم‌ترین اجلاس‌های بین‌المللی بود که در بالاترین سطوح در سه حوزه دولت، پارلمان و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بیش از هفتاد کشور در این اجلاس شرکت داشتند که برنامه‌ها به صورت فشرده انجام گرفت.

وی اظهار کرد: در این اجلاس تعداد کمی از مدعوین بودند که دو سخنرانی داشتند که یکی از آنها بنده بودم که هم در مراسم عمومی و هم در جلسه سران به سخنرانی پرداختم.

افتخاری افزود: در این سخنرانی‌ها به جایگاه جمهوری اسلامی و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و بهبود وضعیت زندگی و همچنین خدمات متقابل انقلاب اسلامی و زنان و پیشرفت‌هایی که زنان به برکت نظام جمهوری اسلامی داشتند پرداختم. نکته دیگری در سخنرانی‌ها به آن اشاره کردم، نگاه ادیان الهی به زن و مرد که نگاه متعالی و فراتر از نگاه‌های ابزاری است.

وی اظهار کرد: در این اجلاس موضوع فلسطین را نیز مطرح کردم که باید حمایت شوند؛ همچنین ضرورت محکوم‌کردن مداخله برخی دولت‌ها در امور کشورها به ویژه در یمن، سوریه و عراق مطرح شد.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به ضرورت همگرایی پارلمان‌ها و دولت‌ها برای جلوگیری از جنگ و دفاع از عدالت گفت: در این اجلاس به مظلومیت ایران به خاطر تحریم‌های ناروایی که به کشور و مردم روا شده، اشاره کردم.

وی خاطرنشان کرد: در حایشه این اجلاس دیدارهایی با مقامات سایر کشورها داشتم که بسیار مشتاق بودند که در حوزه زنان و خانواده با ایران تبادل نظر داشته باشند که این مسئله جای خوشبختی داشت.

افتخاری گفت: همچنین از برخی مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی دیدار کردم و در نشستی که با رایزن فرهنگی ایران و برخی شخصیت‌های فرهنگی داشتم، پیگیر برخی امور بودم.

وی افزود: ملاقات‌هایی با ایرانیان خارج کشور داشتم که طرح‌های تأثیرگذار و حیاتی برای بهبود وضعیت کشور داشتند که لازم است مورد توجه قرار گیرند.

captcha