پایان نخستین دوره مسابقات حفظ قرآن «الامامین الجوادین(ع)» در بغداد
کد خبر: 3365851
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

پایان نخستین دوره مسابقات حفظ قرآن «الامامین الجوادین(ع)» در بغداد

گروه بین‌الملل: نخستین دوره مسابقات حفظ قرآن «الامامین الجوادین(علیهما السلام)» به‌همت آستان مقدس کاظمین در بغداد برگزار شد.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس کاظمین»، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم «الامامین الجوادین(ع)» که در سطح استان بغداد عراق برگزار شد، دیروز، 29 شهریورماه، به پایان رسید.
این مسابقات به مدت سه روز و به همت دارالقرآن الکریم وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس کاظمین برگزار شد.
سید عبدالکریم قاسم، نماینده دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس کاظمین ضمن سخنانی در این مراسم تصریح کرد: این مسابقات در سه رشته حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء و حفظ 10 جزء در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.
در این مسابقات 86 شرکت‌کننده دختر و پسر به رقابت پرداختند و کمیته داوران این مسابقات متشکل از استاد مکی السعدی، داور رشته حسن حفظ؛ استاد لؤی الطائی، داور رشته احکام تجوید؛ استاد حیدر سعد، داور رشته وقف و ابتدا، و استاد سید عبدالکریم قاسم داور رشته صوت و لحن بود.
در مراسم اختتامیه این مسابقات، به چهار نفر برتر رشته‌های سه‌گانه این مسابقات و همچنین، اعضای کمیته داوران جوایز و لوح‌های تقدیر اهدا شد.
این مسابقات به همت دبیرخانه آستان مقدس کاظمین و با هدف حمایت از نهضت قرآنی در عراق و تحکیم فرهنگ قرآنی در جوامع اسلامی برگزار شد و نمایندگان شماری از مؤسسات قرآنی و اساتید نخبه در امور قرآنی از عراق در این مراسم حضور داشتند.
آستان مقدس کاظمین حمایت از جوانان و رشد و پرورش استعداد آنان و تشویق به حفظ قرآن کریم و تربیت نسلی اسلامی براساس تعالیم صحیح دین مبین اسلام و اخلاق و سیره نبوی(ع) را از اهداف دیگر برگزای این مسابقات اعلام کرد.
یادآور می‌شود، نخستین دوره مسابقات تلاوت قرآن «امامین جوادین(علیهما‌السلام)»، نیز خردادماه سال جاری در صحن حرم مطهر کاظمین برگزار شد.

captcha