لزوم استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در تولید نوشت‌افزار
کد خبر: 3360358
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

لزوم استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در تولید نوشت‌افزار

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: نمادها نقش مهمی در تقویت هویت بومی دارند و به همین علت استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در تولید نوشت‌افزار ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی هوشنگ عطاپور روز دوشنبه، 16 شهریورماه در نشست کمیته تخصصی استانی ساماندهی نوشت افزار در ارومیه گفت: نوشت افزار یک رسانه محسوب می شود که دانش آموزان در طول تحصیل خود با آن ارتباط مستقیم دارند و به همین علت باید مطابق با هویت بومی تولید شود.

وی اظهار کرد: هر چه قدر از نمادهای ایرانی و اسلامی برای تبلیغ و ترویج کشور و استان استفاده شود ، می توانیم از هجوم فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری کنیم.

عطاپور ادامه داد: آموزش و پرورش در این زمینه نقش کلیدی دارد و باید در جهت استفاده از نمادهای بومی در همه ابزارها و نوشت افزار برنامه ریزی کند.

وی با انتقاد از کم کاری بعضی از ادارات و نهادها در این زمینه گفت: در نماد و الگو سازی برای کودکان و به خصوص دانش آموزان کوتاهی شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: نیازمند کارهای بیشتری در این زمینه هستیم تا هویت و استقلال کشور مورد تهاجم قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: تربیت صحیح کودکان و نوجوانان مهمترین چیزی است که باید مد نظر باشد و در این زمینه هر گونه کوتاهی می تواند آسیب جدی به نسلهای بعدی وارد کند..

عطاپور گفت: نباید نظارت و ترویج و تشویق نمادهای ایرانی و اسلامی فراموش شود و سرمایه گذاری در این راستا ضروریست.

در ادامه این نشست، مسئولان نهادهای مربوط به تولید و توزیع نوشت افزار نسبت به کارهای انجام شده در این زمینه نظرات خود را بیان کردند.

captcha