تبیین ملزومات تأمین معیشت از منظر قرآن/ اقتصاد سرآمد همه امور است
کد خبر: 3353228
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
آیت‌الله ایمانی تشریح کرد:

تبیین ملزومات تأمین معیشت از منظر قرآن/ اقتصاد سرآمد همه امور است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت:‌ آیات فراوانی در ارتباط با معیشت و زندگی مردم و حتی در بعضی مواقع نحوه مصرف و چگونگی مصرف، وجود دارد و حتی روایاتی نیز در این مطلب وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 5 شهریور در جلسه شورای اداری این استان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارائی برگزار شد، گفت: اگر مجموعه قرآن و آیات آن را ارزیابی کنیم،‌ آیات فراوانی در ارتباط با معیشت و زندگی مردم و حتی در بعضی مواقع نحوه مصرف و چگونگی مصرف، وجود دارد و حتی روایاتی نیز در این مطلب وجود دارد.
وی تاکید کرد: زندگی مردم و اداره زندگی مردم مورد توجه حکومت بوده و پیامبر اسلام(ص) روی این مسئله حساس بوده و تلاش می‌کرده که از همه امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به حکومت امام علی(ع)، گفت: آن حضرت در ارائه گزارشی از وضعیت حاکمیت عنوان می‌فرمایند که تمام مردم سرپناه و خانه دارند، در سفره تمام مردم کوفه نان گندم یافت می‌شود و همه از آب آشامیدنی خوب استفاده می‌کنند و امنیت کافی وجود دارد. پس امام ماحصل حکومت و گزارش چندساله حکومتش را روی معیشت مردم عنوان می‌کند.
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه یک حکومت اسلامی نمی‌تواند از معیشت و زندگی مردم بی‌خبر باشد و برنامه‌ای برای آن نداشته باشد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی که به یاری خدا ادامه حرکت حکومت علوی است، از معیشت و زندگی مردم و برنامه‌ریزی برای زندگی مردم نباید بی‌خبر بود، باید تمام توان خود را در این مسیر قرار دهد.
وی با تصریح اینکه اقتصاد سرآمد همه امور است، اگرچه در مقایسه با فرهنگ، فرهنگ مقدم بر اقتصاد قرار می‌گیرد، گفت: قرآن مجید وقتی می‌خواهد از یک مجموعه موفق در زندگی یاد کند، ویژگی جامعه خوب، امنیت، آرامش و اقتصاد است.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه مقام معظم رهبری از عملکرد دولت در ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی و پرهیز از التهاب و تشنج و نوسانات بی‌دلیل در بازار تقدیر و تمجید کردند یک افتخار بزرگ برای دولت محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این آرامش را باید به‌عنوان نعمتی از نعمات الهی تلقی کنیم ابراز امیدواری کرد که دولت در مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی متناسب موفق باشند و با اشاره به شرایط استان فارس گفت: در فارس با توجه به امکانات فراوانی که خداوند به ودیعت گذاشته و بسیاری از آنها مورد غفلت قرار گرفته، تیم اقتصادی با کمک مسئولان استان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.
آیت‌الله ایمانی بر لزوم توجه به ظرفیت‌هایی نظیر گردشگری در عرصه‌های مختلف، ظرفیت‌های معدنی و برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی و توسعه صنعتی تاکید و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم محصولات معدنی را از معان استخراج و فرآوری و عرضه کنیم نه اینکه معدن را هم مانند نفت، خام مورد معامله قرار دهیم.

captcha