مراسم ترحیم والده لاله افتخاری در مسجد نور برگزار شد
کد خبر: 3351535
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
با حضور رئیس مجلس و جامعه قرآنی؛

مراسم ترحیم والده لاله افتخاری در مسجد نور برگزار شد

گروه سیاسی: مراسم ترحیم مرحومه عذرا جلالی، همسر شهید و از بانوان قرآن‌پژوه کشور با حضور رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس و جامعه قرآنی در مسجد نور تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، مراسم ترحیم و گرامیداشت یاد و خاطره عذرا جلالی، همسر شهید و از بانوان قرآن‌پژوه کشور و والده لاله افتخاری عصر امروز، سه‌شنبه، 3 شهریورماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامعلی حداد عادل، اعضای هیئت‌رئیسه و جمعی از نمایندگان و اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس، جامعه قرآنی کشور و جمعی از شخصیت های لشکری و کشوری در مسجد نور تهران برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برتر کشور آغاز شد؛ همچنین دو نفر از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

بنابراین گزارش، عذرا جلالی، همسر شهید و از بانوان قرآن پژوه کشور روز پنج‌شنبه، 29 مردادماه دار فانی را وداع گفت. وی در نهمین همایش بین‌المللى بانوان قرآن‌پژوه در سال 1390 به عنوان الگوى صبر و استقامت، مبلغ و معلم تواناى معارف قرآن معرفی و تجلیل شد.
مرحومه عذرا جلالی در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد نحوه ورودش به عرصه قرآنی گفته بود: بنده در سال 1312 در خانواده‌اى روحانى در شهر شاهرود متولد شدم. آن موقع آموزش قرآن این چنین نبود که به شیوه فعلى از آموزش روخوانى قرآن شروع کنند و به سطوح بالاتر آموزش برسند. کلاس درس و بحثى را در سنین کودکى و نوجوانى نگذراندم، اما چون در خانواده‌اى رشد کردم که پدرم ادیب و فاضل بود از همین فضا براى فراگیرى قرآن کریم بهره‌مند شدم.
این بانوی قرآن‌پژوه که به گفته نزدیکانش دروس حوزوى را تا آستانه اجتهاد گذرانده بود، افزود: در سن 35 سالگى با داشتن چهار فرزند، شروع به فراگیرى زبان عربى کردم و به تدریج در کنار فراگیرى و تدریس علوم قرآنى، تدریس زبان عربى را آغاز کردم، چند سالى دروس زبان عربى و صرف و نحو را به همراه دروس حوزوى نزد علماى بزرگ آن موقع شاهرود، گذراندم.
جلالى خاطرنشان کرد: پس از پیروزى انقلاب اسلامى با توزیع و مهیا شدن امکانات بیشتر براى برگزارى کلاس‌هاى آموزش قرآن، حضورم در مراکز آموزشى افزایش یافت به ویژه اینکه براى ارائه آموزش‌هاى قرآنى و دینى در جهاد سازندگى حضور یافتم و براى دانشجویانى که در این مجموعه فعالیت مى‌کردند با وجود اینکه اطلاعات دینى آنها اندک بود و یا گرایش‌هاى غیر مذهبى داشتند، دوره‌هاى آموزشى برگزار کردم.

خبرگزاری ایکنا ضمن ابراز همدردی و آرزوی صبر جمیل برای سرکار خانم لاله افتخاری و خانواده ایشان برای آن مرحومه علو درجات را از بارگاه الهی مسئلت دارد.

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم، اینجا کلیک کنید!

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۰۸:۳۴
0
0
خدا این بانوی قرآنی را بیامرزد
captcha