تأمین جهیزیه زوج‌های محروم از اولویت‌های مصرف زکات باشد
کد خبر: 3351505
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تأمین جهیزیه زوج‌های محروم از اولویت‌های مصرف زکات باشد

گروه اجتماعی : نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان گفت: زکات در راستای تأمین جهیزیه زوج‌های محروم و حل مشکلات ازدواج جوانان نقش مهمی می‌تواند ایفا کند که در این زمینه باید اولویت‌هایی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی  امروز سوم شهریور در همایش شورای زکات استان که در مجتمع آیت‌الله اراکی برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به گوشه‌هایی از فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر گفت: رسیدگی به محرومین، آبادانی و تولید درآمد سالم از مهمترین اموری است که در دین مبین اسلام مورد تأکید و سفارش فراوان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر به محرومین و نیازمندان جامعه تصریح کرد: زکات دریافتی از نظر شرعی باید در جهت حل مشکلات و نیاز مستمندان  مصرف شود و برای اقدامات عمرانی باید تدابیری دیگر اندیشید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی فراهم نمودن شرایط ازدواج برای جوانان را امری لازم برشمرد و افزود: زکات در راستای تأمین جهیزیه زوج‌های محروم و حل مشکلات ازدواج جوانان نیز نقش مهمی می‌تواند ایفا کند که در این زمینه باید اولویت‌هایی در نظر گرفته شود.

امام جمعه اراک، همچنین با تأکید بر جلوگیری از اسراف و تبذیر در جامعه و حمایت جدی از تولیدات داخلی بیان داشت: همگان در جهت خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین جامعه مسئولند و باید ادای تکلیف کنند.

به گزارش ایکنا: محمد مهدی ناصری مدیر کل کمیته امداد استان نیز در ادامه این همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد زکات استان با اشاره به فواید اهتمام به این فریضه الهی گفت: کشاورزان باید آگاه شوند که پرداخت زکات چه پیامدهای مثبتی برای آنها و نیازمندان درپی دارد .

وی میزان زکات جذب شده در 5 ماهه استان را بالغ بر 14 میلیارد و 489 میلیون ریال برشمرد و تصریح کرد: از این مبلغ 12 میلیارد و 912 میلیون ریال برای انجام 69 پروژه عمرانی و مبلغی  بالغ بر 1 میلیارد و 509 میلیون در امور محرومین هزینه شده است.

ناصری در ادامه، برگزاری این همایش‌ها را موجب تقویت توجه به زکات دانست و تصریح کرد: در اهمیت زکات همین بس که به عنوان یکی از پایه‌های دین مبین اسلام برشمرده شده و به عنوان درمان دردهای اقتصادی جامعه محسوب می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان در پایان ضمن تقدیر از رئیس شورای زکات کشور و عاملین زکات در استان  تأکید کرد: احیاء این فریضه واجب به منظور تزکیه اموال و پاکسازی نفوس مسلمانان و رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه است و کمیته امداد با همکاری روحانیون در این راستا تلاش می‌کند.

لازم به ذکر است: در ادامه این مراسم حاج اسماعیل کریمی، فرزند کربلایی کاظم ساروقی حافظ  کل  قرآن و معجزه قرن از خاطرات پدر و تأکید وی بر پرداخت زکات مطالبی را بیان داشت.

captcha