مداحان پرچمداران بصیرت، معرفت و مروّج فرهنگ مهدوی باشند
کد خبر: 3349868
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

مداحان پرچمداران بصیرت، معرفت و مروّج فرهنگ مهدوی باشند

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در نشست کانون مداحان این شهرستان گفت: مداحان پرچمداران بصیرت، معرفت و مروّج فرهنگ مهدوی و سیره و روش معصومین (ع) در جامعه باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در نشست کانون مداحان این شهرستان، ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به وظایف مداحان در قبال جامعه گفت: کانون مداحان در این زمان و درعرصه جنگ نرم با دشمنان به منزله اتاق فکر، فرماندهی اسلام و مداحان سربازان این جبهه فرهنگی هستند.

وی افزود: کانون مداحان باید از تمام ظرفیت‌های خود درعرصه شعر، شاعری بالاخص شعر حماسی استفاده کند، در این راستا مداحان پیشکسوت به پشتیبانی مداحان جوان بپردازند تا این‌که نسل جوان مداحی با هوشیاری و درایت وارد مداحی شوند و خدای ناکرده به دام افرادی که صلاحیت مداحی را ندارند نیفتند و از شیوه‌های نا متعارف مداحی بهره‌مند نشوند.

رمضانی ادامه داد: شعرا در اشعار خود همواره حمایت از ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس را مد نظر داشته باشند و در این عرصه به مسائل بیداری اسلامی، جهان اسلام و مسئله فلسطین بپردازند و مانند شعرای به نام گذشته در سروده‌های خود روحیه احسان و نیکوکاری را در جامعه ترویج دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با ارائه این مطلب که مداحان با بیانی ساده و گویا ولی هنرمندانه احساس یک خانواده شهید و یا رزمندگان دفاع مقدس را بیان کنند بیان کرد: کانون مداحان می‌تواند آسیب‌های مداحی و تهدیدات دشمن را شناسایی و از طریق مداحان مردم را مطلع و از این آسیب‌ها  پیشگیری و نیرنگ دشمنان را خنثی سازند.

وی در پایان افزود: مداحان و شاعران پیوند دهنده هنر و فرهنگ ناب اسلامی هستند و در این راه بایستی پرچمداران بصیرت، معرفت، مروّج فرهنگ مهدوی و سیره و روش معصومین(ع) در جامعه باشند.

حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی

captcha