یک دندانپزشک از ثمرات انس با قرآن می‌گوید
کد خبر: 3344950
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱

یک دندانپزشک از ثمرات انس با قرآن می‌گوید

گروه سلامت: دندانپزشکی که خود از قاریان برجسته کشور است، اظهار کرد: هرچه بیشتر با قرآن انس پیدا می‌کردم به همان اندازه موفقیت در تحصیل علم دندان پزشکی و شغل حرفه‌ای برایم بیشتر می‌شد.

رحیم قربانی، دندانپزشک و قاری برجسته کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تأثیر انس با قرآن در موفقیت تحصیلی و حرفه‌ای خود پرداخت و اظهار کرد: در روایات به دفعات مختلف تأثیر مثبت انس با آیات نورانی قرآن کریم بر حافظه و قدرت بینایی مورد اشاره قرار گرفته است از سوی دیگر قرآن بزرگترین راهنما برای پیروزی و موفقیت است.

وی افزود: هرچه بیشتر با قرآن انس پیدا می‌کردم به همان اندازه موفقیت در تحصیل علم دندان پزشکی و شغل حرفه‌ای برایم بیشتر می‌شد.

رئیس مرکز قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه نگاه جامعه به یک فعال قرآنی نگاه ویژه‌ای است تصریح کرد: مردم یک قاری قرآن، یک حافظ و یا یک مفسر قرآن را به عنوان الگو و اسوه می‌بینند، حال لطف خداوند شامل حال من شده که خدمتگزار قرآن باشم، سعی کردم این نگاه را حفظ کرده و خود را با رفتاری که آیات قرآن با آن تأکید دارند تطبیق دهم و رفتاری مناسب با یک فعال قرآنی در جامعه ارائه دهم.

وی ادامه داد: این مسأله به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیرات مثبت بسیار زیادی را در شخصیت و تحصیلات من داشت، در حال حاضر نیز که به عنوان یک دندانپزشک مشغول هستم، انس با قرآن موجب شده است که یک آرامش و اطمینان ویژه‌ای در من ایجاد شود.

رئیس سابق مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تأکید کرد: اعتماد بین بیمار و پزشک موجب این می‌شود که مراجعه کنندگان راه‌ دوری را طی کرده و به نزد این افراد مراجعه کنند این‌ها همه لطف و فضلی است که خداوند آن را به واسطه انس با قرآن به پزشکانی که فعال قرآنی‌اند، عنایت کرده است.

وی بیان کرد: آیات مختلفی در رابطه با نوع معاشرت، سبک زندگی و نحوه رفتار با نیازمندان وجود دارد، وقتی به این آیات عمل شود و زندگی خود را بر مبنای این بینش الهی قرار دهیم مطمئنا این خلق در رفتار شغلی نیز تاثیر می‌گذارد.

این فعال قرآنی با بیان شباهت شغل پزشکی و اهداف قرآن عنوان کرد: در منطق قرآنی، مخاطب مردم بوده و راهنمای سلامت روحی و جسمی است، از سوی دیگر قداست شغل پزشکی نیز در این است که در خدمت کاهش آلام مردم است.

قربانی خاطرنشان کرد: پزشکان به هر اندازه بتوانند خود را با قرآن به اشرف مخلوقات خدمت کنند جاودانه ترین عبودیت را خواهند داشت.

captcha