مراسم جشن ویژه قرآن‌آموزان ناشنوا در ترکیه
کد خبر: 3340380
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

مراسم جشن ویژه قرآن‌آموزان ناشنوا در ترکیه

گروه بین‌الملل: دارالافتاء شهر «قره بوک» ترکیه طی یک اقدام فرهنگی و با هدف ایجاد انگیزه در معلولین نسبت به آموزش قرآن، مراسم جشنی را به مناسب فارغ‌التحصیلی چند نفر از بانوان قرآن‌آموز ناشنوا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سایت سازمان امور دینی ترکیه، مراسم فارغ‌التحصیلی ویژه قرآن‌آموزان ناشنوا به همت دارالافتاء شهر «قره بوک» در یکی از مساجد این شهر برگزار شد.
این مراسم جشن مختص 6 بانوی ناشنوایی بود که با وجود داشتن مشکل معلولیت شنوایی توانسته بودند از یکی از مراکز قرآنی شهر قره‌بوک امتیاز لازم را برای فارغ‌التحصیلی کسب کنند.
«خلیل بکتاش»، مفتی استان قره‌بوک در این مراسم طی سخنانی گفت: دین اسلام همه مردم را زیر سایه رحمت خود گرفته است.
وی افزود: کسانی که مشکلات جسمانی دارند در کلاس‌های ما شرکت کرده و ضمن آموزش قرآن کریم تعلیمات دینی را نیز فرا‌ می‌گیرند.
خلیل بکتاش تصریح کرد: این بانوان ناشنوا با شرکت در مراکز آموزش قرآن به خوبی روشن ساختند که عشق به خداوند متعال هیچ محدودیتی را نمی‌شناسد. در واقع کسانی دچار محدودیت هستند که از مهر و رحمت الهی بی‌خبر باشند.
وی در ادامه سخنانش ضمن ابراز مراتب قدردانی و تشکر به این بانوان ناشنوا که با سعی و تلاش خود توانستند، برگه فارغ‌التحصیلی را دریافت نمایند، گفت: از این پس نیز در نظر داریم که در مراکز آموزش قرآن ضمن ارتقاء کیفیت آموزشی، شرایط لازم را برای حضور کسانی که دچار معلولیت جسمی هستند، میسر سازیم.
خلیل بکتاش در پایان اظهار داشت: فعالیت‌های ما در راستای آموزش قرآن کریم و تعلیمات دینی به معلولین ادامه خواهد داشت.

captcha