اعلام محل​ خاکسپاری ۱۶ شهید غواص در اهواز
کد خبر: 3340052
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

اعلام محل​ خاکسپاری ۱۶ شهید غواص در اهواز

گروه اجتماعی: نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان خوزستان با بیان اینکه پیکر مطهر ۱۶ شهید غواص در اهواز تشییع می​شوند، گفت: پیکر چهار شهید بانام در گلزار شهدا و پیکر ۱۲ شهید گمنام در ۳ نقطه اهواز تشییع و خاکسپاری می​شوند.

سرهنگ عبدالمجید عقیلی، نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: امیدوارم خداوند در مقابل رسالت خبرنگاری و مشقت​هایی که در مسیر اطلاع‌رسانی اسلامی و متعهدانه وجود دارد، بهترین پاداش​ها را برای خبرنگاران قرار دهد.

وی در مورد حرکت کاروان شهدای تازه تفحص شده در شهرهای استان گفت: از روز گذشته 16 مرداد، کاروان شهدای تازه تفحص شده که پس از قریب سی سال غربت در میان حلقه مشتاقان راه شهادت و پایداری و ایثار قرار گرفت، حرکت خود را از پادگان دو کوهه اندیمشک آغاز کرد و  مراسمی شب گذشته در این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ عقیلی اظهار کرد: پیکر 37 شهید از صبح تا نیمه امروز 17 مرداد در دزفول خواهد بود. این کاروان بعدازظهر امروز وارد شهرستان شوشتر می‌شود و فردا 18 مرداد به سمت شهرستان باوی حرکت خواهد کرد و پس از آن وارد اهواز می‌شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان خوزستان ادامه داد: کاروان پیکرهای شهدا پس از ورود به اهواز در معراج شهدا قرار خواهد گرفت. روز دوشنبه 19 مرداد پیکرهای مطهر شهدا که 6 شهید آنها با نام و 31 شهید گمنام هستند، به سمت محل‌های تعیین شده اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در این روز و شب شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌‌شود، افزود: سه‌‌شنبه 20 مرداد مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا در سطح شهرستان‌های از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.

سرهنگ عقیلی گفت: این مراسم در اهواز صبح روز سه‌شنبه 20 مرداد از حسینیه ثارالله آغاز خواهد شد، نماز شهدا در این حسینیه اقامه می‌شود و پس از آن پیکر 16 شهید به سمت محل​های تعیین شده حرکت داده می​شود. شهدای با نام با حضور همرزمان آن شهدا به سمت گلزار شهدای اهواز تشییع می‌شوند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان خوزستان ادامه داد: همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با حضور جمعیت ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و دیگر اقشار در نقاط دیگر شهرستان اهواز انجام خواهد شد؛ این نقاط شامل: پارک جزیره اهواز با تعداد 8 شهید گمنام، پارک گلستان روبروی فروشگاه گلستان با 2 شهید گمنام و همچنین در پارک شهید سبحانی در بلوار قدس نیز 2 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری می​شوند.

وی اظهار کرد: همچنین، یک شهید بانام در شهرستان دزفول و 2 شهید در شهرستان رامشیر تشییع می‌شوند که یک شهید بانام و یک شهید گمنام است. در هر یک از شهرستان‌های حمیدیه، سوسنگرد، بستان، رفیع و هویزه پیکر 2 شهید تشییع می‌شود. در شهرستان خرمشهر نیز پیکرهای 5 شهید گمنام روبروی مسجد جامع خرمشهر؛ نماد مقاومت و ایستادگی این شهر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

captcha