اهواز به مرور حماسه سرخ فرزندان شهیدش نشست+عکس
کد خبر: 3341213
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
امروز؛

اهواز به مرور حماسه سرخ فرزندان شهیدش نشست+عکس

گروه اجتماعی: در سالروز شهادت امام ششم شیعیان پیکرهای پاک ۱۶ شهید غواص در میان حلقه مردم شهیدپرور و قدردان اهواز تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیکرهای پاک 16 شهید غواص امروز 20 مرداد و در سالروز شهادت امام ششم شیعیان؛ امام جعفر صادق(ع) در میان حلقه مردم شهیدپرور و قدردان اهواز قرار گرفت.

مردم اهواز شب گذشته 19 مرداد با حضور در حسینیه ثارالله با شهدا وداع کردند و صبح امروز پس از اقامه نماز توسط آیت​الله سیدعلی شفیعی، پیکرهای پاک شهدا را با حضور گسترده خود از محل حسینیه ثارالله تا میدان شهدا تشییع کردند.

خیابان آیت​الله طالقانی اهواز امروز پرواز بلند 16 شهید را مرور کرد؛ مروری که مردم شهر را به یاد 29 سال گذشته انداخت؛ به یاد کربلای 4، به یاد زمستان سال 65، به یاد کلمات روشنی که در شب‌های پیش از عملیات نوشته شد.

به یاد چهره​های نوجوان و جوان منوچهر تنگسیری، عیسی جابری، علی نبوی، حسین​علی بایمانی​نژاد و پیکرهای نورانی که گمنام صدایشان کردیم و شهر زیر لب نام​هاشان را دور از چشم​ما برای خود مرور می​کرد.

امروز همه، پیکرهای شهدای غواص را دیدیم که در هاله​ای از مظلومیت، چه روشنی​ها، چه آرمان​ها و چه راه​های ناتمامی را به یادمان آورد و سروده جاودان مرحوم قیصر امین​پور:

آن روز
بگشوده بال و پر
با سر به سوی وادی خون رفتی
گفتی:
«دیگر به خانه باز نمی​گردم
امروز، من به پای خودم رفتم
فردا
شاید مرا به شهر بیارند
بر روی دست‌ها».

خبر کشف پیکرهای 175 شهید غواص اواخر اردیبهشت منتشر شد و پس از آن بود که همه یک زبان شدند و از عملیات کربلای 4 سخن گفتند و از شهادت تک​تک و دسته جمعی فرزندان این سرزمین؛ از دست​های بسته.

پیکر پاک این شهدای سرفراز امروز 20 مرداد همزمان با  شهادت امام جعفر صادق(ع) در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان، گلستان و کرمان با حضور پر شور و گسترده مردم شهیدپرور کشورمان تشییع شد.

16  مرداد، کاروان پیکرهای پاک 37 شهید غواص به خوزستان وارد شد که از این تعداد 6 شهید شناسایی شدند و هویت 31 شهید دیگر ناشناخته ماند. از میان شهدای شناسایی شده، شهید منوچهر تنگسیری، شهید عیسی جابری، شهید علی نبوی و شهید حسین​علی بایمانی​نژاد از شهرستان اهواز با حضور خانواده​ها، همرزمان و عموم مردم در مزار شهدای این شهرستان تشییع و خاکسپاری شد.

شهید عبدالامیر رمی از شهدای شهرستان دزفول و شهید یوسف عقیلی​زاده از شهدای شهرستان رامشیر نیز همزمان میان حضور پرشور مردم این دو شهرستان تشییع و خاکسپاری شدند.

از میان 31 شهید گمنام نیز پیکر 12 شهید در سه نقطه اهواز تشییع شد. این مراسم با حضور مردم این شهرستان در سه نقطه پارک جزیره، پارک گلستان و پارک شهید سبحانی بلوار قدس برگزار شد. دیگر شهدای گمنام در شهرهای بستان، رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، رامشیر و خرمشهر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

captcha