ضرورت توجه به پیشنهادهای قرآنی در برنامه ششم توسعه
کد خبر: 3336848
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
لاله افتخاری تأکید کرد:

ضرورت توجه به پیشنهادهای قرآنی در برنامه ششم توسعه

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به پیشنهادهای قرآنی برای برنامه ششم توسعه گفت: لازم است ریاست محترم جمهور این پیشنهادها را در برنامه توسعه لحاظ کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی امروز، چهارشنبه، 7 مردادماه در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی مجلس، با قرائت آیه 118 الی 120 سوره آل عمران و گرامی‌داشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید که ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، انتظار می‌رود اولاً همچنان که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند توافقنامه با دقت مورد بررسی نخبگان قرار گیرد.

وی افزود: از این رو فراکسیون حمایت از نخبگان، مخترعان و اقتصاد دانش‌بنیان از باب عمل به آیه شریفه «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» و در جهت لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری روز گذشته، نشست اول خود را با حضور کارشناسان و منتقدان توافقنامه برگزار کرد و جلسه دوم نیز با حضور موافقان و بعضی از اعضای ارشد تیم متخصص و متعهد مذاکره‌کننده برگزار خواهد شد تا مجلس با  دیدگاه‌های مخالف و موافق آشنا شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات مجلس تنها در چارچوب اختیارات قانونی اوست، گفت: این شورای امنیت ملی است که بر اساس مصالح نظام اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا تصور نشود آنگونه که بعضی مخالفان در داخل و خارج کشور مطرح کرده‌اند مصداق آیه «فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَلا إِثْمَ عَلَیْهِ ...» شود، بلکه بر اساس آیه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَکَ...» با قطب‌نمای رهبری که منطبق بر «هذا بصائر للناس» است و با صبر و شکیبایی امت ولایت‌مدار موضوع را به سرانجام نیکو رسانده است.

وی تصریح کرد: این همان نرمش قهرمانانه و دوی امدادی است که همه در آن شریکند و باید سبب وحدت و همدلی شود نه انشقاق میان ملت و مسئولان که آرزوی دیرینه دشمنان است و نه مصادره به نفع یک گروه خاص.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر و هوشیاری در ادامه راه ضروری است، گفت: عملیات مرصاد نشان‌گر آن است که دشمن اگر به ظاهر پای آتش‌بس بیاید یا توافق‌نامه را امضا کند باز هم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قابل اعتماد نیست و هر لحظه ممکن است همچون غزوه احد در اوج فتح و پیروزی مسلمین از همان راه و یا به بهانه‌های دیگر هجمه‌های خود را علیه حق‌مداران گسیل کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران پس از دو سال وعده‌های دولتمردان انتظار دارند به فرض آنکه توافق‌نامه نهایی صورت گیرد، تدابیری اندیشیده شده باشد تا باز شدن مرزها، ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور، باز گرداندن دارایی‌های بلوکه شده کشور و... منجر به ایراد حرکت قهقرایی در جهت پررنگ شدن اقتصاد وابسته به نفت، کمرنگ شدن حرکت نوپا و اقتصاد مقاومتی، افزایش واردات، از دست رفتن بیشتر فرصت‌های شغلی برای ملت شریف و آسیب به تولید ملی نشود.

وی افزود: همچنین ملاحظات لازم جهت اولویت‌بخشی به کشورهای دوست در جهت سرمایه‌گذاری، جلوگیری از مهاجرت بیشتر نخبگان به خارج کشور، توجه به انتقال تکنولوژی به داخل، ایمن‌سازی کشور در برابر آسیب‌های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، حضور بیشتر بیگانگان و شرکت‌های آن‌ها صورت گیرد و انتظار می‌رود در حرکتی جهادی و با عزم ملی با استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام در جهت سرعت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، اشتغال و ازدواج جوانان و تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فناوری و... آن اقدام کنند.

 

وی در بخش دیگری از نطق میان‌دستور خود از وزارت دفاع به ویژه سردار طلایی‌نیک به جهت تهیه و تصویب سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان تشکر کرد.

وی همچنین از وزارت کشور به دلیل تدوین و ابلاغ اسناد و برنامه‌های مرتبط با عفاف و حجاب تشکر کرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه در جهت اجرایی ‌ساختن این طرح‌ها اقدامات مقتضی را با قید تسریع و فوریت به انجام رسانند و فرصت از دست رفته را جبران کنند.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود ریاست محترم جمهوری، تهیه و ابلاغ سند راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: ریاست جمهوری در برنامه ششم توسعه پیشنهادات لازم جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و تحصیل رایگان و بیمه قرآنیان و فرزندان و همسران شاهد، صندوق توسعه مشارکت‌های قرآنی،‌ جمعیت، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد سازمان مستقل و توانمند سینمایی کشور را نیز لحاظ کند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان نطق خود ضمن تبریک پیشاپیش دهه کرامت و روز دختران، گفت:  درباره زنان و دختران و خانواده چندین سوال مطرح است مبنی بر اینکه دولت یازدهم در جهت تحقق مواد 23 و 227 برنامه پنجم توسعه و تهیه سند امنیت زنان و کودکان چه اقداماتی انجام داده است؟

وی خاطرنشان کرد: امید است با تلاش مسئولان محترم بحث مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه‌دار و... هر چه سریع‌تر به سرچشمه مقصود برسد.

captcha