اذان هویت جامعه پویای اسلامی است
کد خبر: 3336529
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

اذان هویت جامعه پویای اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: اذان هویت جامعه پویای اسلامی است و اقامه نماز جماعت در مسجد نقش مهمی در بازشناسی هویت واقعی جامعه اسلامی ایفا می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اعلام فراخوان طرح منادیان گلبانگ محمدی(اذان حلقومی) به همت ستاد اقامه نماز استان گیلان، اظهار کرد: برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی نیاز به تامل دارد و نمی توان در هر فضای عمومی از آن بهره برد.

وی با بیان اینکه مساجد و نمازخانه ها بهترین مکان برای اجرای طرح منادیان گلبانگ محمدی هستند، افزود: در حال حاضر 15 مسجد در رشت برای اقامه نماز صبح باز است که با اجرای این طرح 50 مسجد دیگر نیز اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه اذان شعار زیبای دین مبین اسلام است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مساجد استان گیلان از پخش عمومی اذان هنگام نماز صبح بی بهره هستند، در حالیکه در بسیاری از استان ها در وقت نماز صبح صدای اذان به صورت همزمان از تمام گلدسته های مساجد شنیده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه برخی محله های پرجمعیت و خیابان های طویل با 100 هزار نفر جمعیت هنوز مسجد ندارند، ادامه داد: ضرورت دارد با همکاری شهرداری ها و معاونت عمرانی استانداری زمینی برای ساخت مسجد در این مکان ها درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه در اختیار اسلام ناب محمدی هستیم، متذکر شد: برپایی اقامه نماز و توجه به فرهنگ سازی برای این مهم باید اولویت همگان باشد، اینکه هیئت امنای برخی شهرک ها زمینی که قید مسجد در آن ادا شده بود را برای بهره های مالی و دنیوی فروخته‌اند باید پیگیری شود.

حجت‌الاسلام یاری ساخت مسجد در برخی محلات و خیابان ها را مطالبه مردم عنوان و خاطرنشان کرد: اذان هویت جامعه پویای اسلامی است و اقامه نماز جماعت در مسجد نقش مهمی در بازشناسی هویت واقعی جامعه اسلامی ایفا می کند.

captcha