تخریب اماکن صدر اسلام در عربستان و ایجاد مکان‌های بدون سند در عراق
کد خبر: 3330196
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
در برنامه «کربلاشناسی» دانشجویان واکاوی می‌شود؛

تخریب اماکن صدر اسلام در عربستان و ایجاد مکان‌های بدون سند در عراق

گروه جامعه: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: متأسفانه در عربستان هر چه منابع و مکان‌های تاریخی در خصوص صدر اسلام وجود دارد، تخریب می‌شوند، ولی در عراق در حال ایجاد مکان‌های جدید و بدون سند هستند که در برنامه کربلاشناسی سعی می‌کنیم این تحریف‌ها به دانشجویان گوشزد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانشگاهیان برای اعزام به سیزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در حال انجام است، به برخی آسیب‌های این سفر زیارتی اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه‌ای برای کربلا‌شناسی دانشگاهیان ترتیب داده شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه برخی محل‌ها و نقاطی که در خصوص آنها تحریف‌هایی صورت گرفته یا خلاف واقع است، برای دانشگاهیان تشریح می‌شود.

در عربستان مکان‌های تاریخی صدر اسلام تخریب و در عراق مکان بدون سند ایجاد می‌شود!

حجت‌الاسلام فقیهی عنوان کرد: متأسفانه در عربستان هر چه منابع و مکان‌های تاریخی در خصوص صدر اسلام وجود دارد را تخریب می‌کنند، ولی در عراق در حال ایجاد مکان‌های جدید و بدون سند هستند که در برنامه کربلا شناسی سعی می‌کنیم این تحریف‌ها به دانشجویان گوشزد شود.

دانشجویان حداقل کتاب‎هایی که به آنها داده می‌شود را مطالعه کنند

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه دانشجویان جزو قشر فرهیخته کشور هستند چه انتظاراتی از آنها در خصوص سفر عتبات عالیات دارید؟ گفت: حداقل انتظار ما این است که کتاب‌هایی که به دانشجویان داده می‌شود را مطالعه کنند؛ اگر اعزام بدون معرفت باشد اثری ندارد؛ کسانی که با امام حسین(ع) جنگیدند بی‌نماز نبودند، کسانی که با امیرالمومنین(ع) مبارزه کردند برخی حافظ قرآن بودند اما معرفت نداشتند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه گفت: باید برای بالا بردن معرفت تلاش کنیم و عتبات عالیات برای ما یک سفر صرف نباشد. اگر اسلام ضربه خورده از مسلمانان بدون معرفت و آگاهی ضربه خورده است؛ درخواست ما این است که دانشجویان با معرفت و سؤال به این سفر معنوی بروند و به دنبال یافتن پاسخ‌های سؤال‌های خود باشند.

وی در پایان از برگزاری جلسات آموزشی پیش از اعزام برای دانشجویان اعزامی به عتبات عالیات برای اولین بار در سال جاری خبر داد.

captcha