اسامی ناشران متخلف نمایشگاه قرآن اعلام شد
کد خبر: 3321492
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

اسامی ناشران متخلف نمایشگاه قرآن اعلام شد

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم ضمن اعلام حضور ۷ بازرس و بررس مجدد قرآن‌های عرضه شده در بیست و سومین نمایشگاه قرآن، اسامی ناشران متخلف عرضه کننده قرآن‌های بدون مجوز را اعلام کرد.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ناشران متخلف در نمایشگاه قرآن گفت: دو روز پیش همه قرآن‌های بدون مجوز نشر از غرفه‌ها جمع‌آوری شدند و از ناشران تعهد کتبی گرفتند که حق عرضه این قرآن‌ها را در نمایشگاه ندارند و اگر نمونه‌ای از این قرآن‌ها در میان سایر قرآن‌ها دیده شود، غرفه آنها پلمپ خواهد شد. 

وی افزود: از روز دوشنبه، 8 تیر نیز 7 بازرس بر کتاب‌ها به ویژه قرآن‌ها نظارت می‌کنند و همه قرآن‌ها را بررسی خواهند کرد و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود. 

حاجی‌شریف با اشاره به تعداد نمونه قرآن‌های دارای تخلف در نمایشگاه بیان کرد: 19 نمونه قرآن از 10 ناشر بدون مجوز نشر بوده که اسامی این ناشران به این ترتیب است؛ نشتا، پیام عدالت، کاتبان وحی، مبین اندیشه، بوستان قرآن، پیروز، حلم، امام منتظر، موعود اسلام، آفرینه.

وی یادآور شد: دو مصحف نفیس ماندگار و ایران دو مصحفی هستند که بدون مجوز نشر بوده و دارای اغلاط هستند؛ همچنین از میان قرآن‌های یاد شده یک مورد بدون مجوز چاپ بوده و چند مورد دارای مجوز جعلی و بقیه نیز بدون مجوز نشر هستند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در پایان، همکاری مسئولان بخش فروش بیست و سومین نمایشگاه قرآن را بسیار خوب ارزیابی و از آنها قدردانی کرد.

captcha