آغاز ثبت نام کاروان پیاده عاشقان ثارالله قائم‌شهر از سراسر کشور
کد خبر: 3321326
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

آغاز ثبت نام کاروان پیاده عاشقان ثارالله قائم‌شهر از سراسر کشور

کانون خبرنگاران نبأ: علاقه‌مندان از سراسر کشور جهت حضور در کاروان پیاده عاشقان ثارالله قائم‌شهر تا ۲۰ تیرماه جاری می‌توانند نام‌نویسی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد صوفی، رئیس کاروان عاشقان ثارالله در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آغاز ثبت نام کاروان پیاده به عتبات عالیات، گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی این کاروان به نیت زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) به‌صورت پیاده از قائم‌شهر حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کاروان فوق تحت نظارت سازمان حج و زیارت است، اظهار کرد: اولویت نام‌نویسی در این کاروان با جوانان و دانشجویان است اما تمامی آقایان و در تمامی مقاطع سنی و از سراسر کشور می‌توانند در طرح کاروان پیاده ثبت نام کنند.

صوفی ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت نام در این کاروان تا 20 تیرماه می‌توانند به‌صورت تلفنی با شماره‌های 09360543120 و 09373235610 تماس بگیرند و حرکت کاروان 29 تیرماه از حسینیه ثارالله قائم‌شهر تحت نظارت سپاه پاسداران است.

پیاده‌روی مسافت 1600 کیلومتری از قائم‌شهر به مرز مهران طی 20 روز

رئیس کاروان عاشقان ثارالله با اشاره به مدارک لازم برای ثبت نام، گفت: گذرنامه با مدت شش ماهه، سه قطعه عکس 4*3، کپی شناسنامه و کارت ملی و هزینه سفر به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان از جمله مدارک مورد نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی این کاروان تا رسیدن به مرز مهران هر ساله یک ماه به طول می‌انجامید، تصریح کرد: امسال طی 20 روز مسافت 1600 کیلومتری از قائم‌شهر به مرز مهران را با عبور از شهرهای مازندارن، تهران، قم، مرکزی، همدان، کرمانشاه و ایلام پیاده‌روی می‌کنیم و یک هفته هم در عراق هستیم و اگر هماهنگی‌های لازم انجام شود مسیر نجف تا کربلا را پیاده حرکت می‌کنیم.

مزین کردن کاروان با نام حضرت معصومه(س) و شهدای گمنام حسینیه ثارالله

صوفی با اشاره به اینکه هر سال حرکت کاروان با اسم یکی از ائمه اطهار(ع) و شهدا همراه است و امسال نیز با نام حضرت معصومه(س) و پنج شهید گمنام حسینیه ثارالله مزین شده است، بیان کرد: حرکت پیاده این کاروان همراه با برنامه‌های قرآنی ــ فرهنگی و همچنین برنامه‌های مناسبنی در هر شهر و همچنین دیدار با برخی از مراجع تقلید و آیات عظام، زیارت قبور مطهر شهدا و خانواده شهدا خواهد بود.

یادآور می‌شود، حسینه ثارالله قائم‌شهر در خیابان ساری، جنب سپاه ناحیه مقاومت سپاه واقع شده است.

captcha