مجازات در کمین تبلیغ‌کنندگان دارو در ماهواره/ دولت نظارت بیشتری داشته باشد
کد خبر: 3316684
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
آریایی نژاد خبر داد:

مجازات در کمین تبلیغ‌کنندگان دارو در ماهواره/ دولت نظارت بیشتری داشته باشد

گروه سلامت: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود طرحی در مجلس برای پیگرد و مجازات تبلیغ کنندگان و واردکنندگان داروهای ماهواره‌ای‌ خبر داد.

احمد آریایی‌نژاد، دبیر دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از وجود طرحی در مجلس برای مجازات شرکت‌ها و یا اشخاص تبلیغ کننده دارو در ماهواره خبرداد.

وی تصریح کرد: به واسطه این طرح کلیه شرکت‌های داخلی ایران که به تبلیغ و یا تجویز دارو در ماهواره اقدام کنند مورد پیگرد قانونی و مجازات قرار می‌گیرند.

آریایی نژاد افزود: داروهایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند از طریق واسطه‌ یا داروخانه‌ و افراد خاصی انجام می‌گیرد که باید شناسایی و مورد پیگرد قرار گیرند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر این داروها بدون حساب و کتاب یا آگاهی از اصل بودن وارد می‌شوند که مشکلاتی را هم پدید می‌آورند لذا بر اساس این طرح هرگونه فروش یا تجویز این داروها‌ ممنوع می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: لیست داروهای مجاز در سازمان غذا و دارو وجود دارد عرضه و یا تجویز دارو خارج از این لیست پذیرفته نیست، داروخانه نیز نباید خارج از آن به فروش دارو اقدام کنند در این راستا باید میزان نظارت دولت و سایر نهادهای نظارتی و اجرایی افزایش یابد.

captcha