تحول بنیادی در کشور لازمه تحول در آموزش و پرورش است
کد خبر: 3310104
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
آیت‎الله حسینی بوشهری:

تحول بنیادی در کشور لازمه تحول در آموزش و پرورش است

گروه اجتماعی: آیت‎الله حسینی بوشهری آموزش و پرورش را اساس و بنیان جامعه خواند و گفت: تحول بنیادی در کشور لازمه تحول در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله حسینی بوشهری امروز 11 خرداد در همایش مبلغان و مدیران مدارس امین استان قم در خانه معلم این استان گفت: امام علی(ع) می‎فرمایند که رستگار و خوشبخت شد، کسی که از عهده کار امروزش به خوبی برآمد و عقب ماندگی‎های دیروز و گذشته را نیز با یک برنامه ریزی منظم انجام دهد. سی و شش سال از پیروزی انقلاب گذشته وکارهای بسیار بزرگی انجام شده است ولی با جایی که باید باشیم فاصله داریم و باید کارهای بنیادینی که بنا نهاده شده است نیازمند تلاش و پیگیری وانگیزه بالاست.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: برای کار مشترک حوزه و آموزش و پرورش باید هماهنگی‎های خاصی ایجاد شود که این کار انجام شده است و امروز در مدارس امین این مسئله ثابت شده است. فرصت طلایی در اختیار مدیران و مبلغان ماست و نسل جوان سرمایه‎های آینده هستند و باید روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم تا در آینده از مهمترین قدرت زیربنایی کشور یعنی نیروی انسانی خود بهره ببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه دنیا می‎دانند که آموزش و پرورش کلید تغییر مسیر جهانی است و در اینجا نقش مبلغان و اساتید نیز اینجا مشخص می شود؛ دنیا بیان می‎کند که اگر بخواهیم تغییری در جامعه جهانی ایجاد کنیم باید از مدرسه این تحولات را در اجتماع ایجاد کنیم.

وی افزود: خروجی کنفرانس‎های بین‎المللی این است که هیچ اصلاحی نمی‎تواند بدون همکاری و مشارکت فعال معلمان موفق به انجام برسد؛ در واقع هم همین مطلب درست است و آموزش و پرورش دارای این ظرفیت عالی است. شخصیت‎های تاثیرگذار امروز در جامعه ما و جامعه جهانی همه از این مدارس کار خود را آغاز کرده اند؛ مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب ما روزی نوجوانی محصل در یکی از دبستان‎های آموزش و پرورش بودند؛ واقعا هرچه در این عرصه سرمایه گذاری کنیم نتایج آن رادر آینده خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: هر دانشجویی که پایه‎های دینی او در دبستان و راهنمایی و دبیرستان به خوبی شکل گرفته است در دانشگاه با هر بادی نمی‎لرزد؛ اینگونه نیست که اگر اینجا اهل نماز باشد در دانشگاه به شکل دیگر رفتار کند. آموزش و پرورش مرکز است و هرچه در این جا تلاش بیشتری برای فرهنگسازی معارف دین انجام دهیم در آینده مدیران و کارگران و نوآوران و مخترعان و معلمان و... بهتری خواهیم داشت.

وی افزود: حوزه علمیه مراتب تقدیر خود را از مدیران آموزش و پرورش به عمل می‎آورد و بیان می کنیم که نباید از حرف های بی اساس برنجید زیرا هر کسی وظیفه ای دارد که باید به وظیفه خود در مقابل دین و شریعت انجام دهیم.

captcha