طلاق روانی حاکم بر خانواده‎ها از چالش‌های اصلی جامعه است
کد خبر: 3296283
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
احمدی هشدار داد:

طلاق روانی حاکم بر خانواده‎ها از چالش‌های اصلی جامعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: به دلیل اعتیاد به فضای مجازی و ورود بی‌‎رویه تکنولوژی به درون خانواده، با وجود حضور فیزیکی والدین در خانواده، هیچ ارتباطی بین فرزندان و والدین برقرار نمی‎شود؛ لذا طلاق روانی حاکم بر خانواده‎ها از چالش‌‎های اصلی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، مهناز احمدی دستجردی، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش روز گذشته، 22 اردیبهشت در همایش علمی خانواده و تعلیم و تربیت در تبریز با بیان اینکه امروزه تفاهم، حلقه مفقوده بین خانواده‎ها و فرزندان است، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که حرف‎های همدیگر را نمی‎فهمیم و متاسفانه این مسأله در بین خانواده‎ها بیشتر مشهود است.

وی راه حل تحکیم بنیان خانواده را مشارکت همه اعضای آن در اداره امور زندگی عنوان کرد و گفت: امروزه به واسطه اشتغال زنان، تربیت فرزندان فقط بر عهده زنان نبوده بلکه مردان نیز باید مشارکت فعال داشته و فرزندانی مسئولیت پذیر تربیت کنند.

احمدی ادامه داد: به دلیل اعتیاد به فضای مجازی و ورود بی‌‎رویه تکنولوژی به درون خانواده، با وجود حضور فیزیکی والدین در خانواده، هیچ ارتباطی بین فرزندان و والدین برقرار نمی‎شود؛ لذا طلاق روانی حاکم بر خانواده‎ها از چالش‌‎های اصلی جامعه است.

وی خانواده را زیربنای تشکیل جامعه دانست و افزود: در ارزیابی رفتار فرزندان نوک حملات متوجه آموزش و پرورش است، اما بیش از 30 دستگاه فرهنگی داریم که مجلس اعتبارات خوبی هم بر آنان تصویب کرده است، بنابراین بقیه دستگاه‎های فرهنگی در پسرفت و پیشرفت رفتار اجتماعی سهیم هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش راه برون‏رفت از چالش‌ها و معضلات اجتماعی را داشتن بینش دینی، تأسی به بزرگان دین و نه صرفا دانش دینی عنوان و اظهار کرد: رفتار و گفتار ما مغایر با دانش دینی‎مان است که باید با تعامل، گفت‎وگو و ادبیات پیامبرگونه با مردم رفتار کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: هدف خلقت چیزی جز کوشیدن برای خوشبختی دیگران نیست، پس برای تزریق سعادتمندی در جامعه و توفیق خانواده‏ها برای تحقق تعلیم و تربیت اصولی بکوشیم.

یادآور می‎شود، 456 اثر در دو بخش دانش‎آموزی و بخش معلمان در قالب گروهی و فردی به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که پس ازداوری دربخش فرهنگیان، هفت مقاله برای ارائه، 13 مقاله ارائه پوستر و 23 مقاله نیز برای درج در مجموعه مقالات انتخاب شد.

captcha