تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ موضوع مناظره این هفته
کد خبر: 3265034
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵

تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ موضوع مناظره این هفته

گروه اقتصاد: نمایندگان مجلس، مسئولان و صاحب‌نظران با حضور در برنامه «مناظره» روز جمعه به بررسی مبارزه جدی و مؤثر با مفاسد اقتصادی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با گذشت 14 سال از فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، مسئله فساد اقتصادی هنوز در کشور جریان دارد و پرونده فسادهای بزرگ سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری و مردم را مکدر کرده است. قوه قضائیه و دولت معتقدند برای مبارزه جدی با فساد، دستگاه‌های موجود کافی هستند اما جمعی از نمایندگان مجلس از جمله ریاست قوه مقننه، ساختارهای موجود را برای مبارزه جدی با فساد و تأمین نظر رهبری و مردم برای ریشه‌کنی فساد ناکارآمد می‌دانند و معتقدند برای مبارزه مؤثر و جدی با فساد، باید سازمان جدید و فرا قوه‌ای ایجاد شود.

برنامه «مناظره» روز جمعه، ضمن ارائه اشکال‌های دوطرف، مطالبه رهبری و مردم از مسئولان سه قوه مبنی بر مبارزه مؤثر و علمی با فساد را طرح و پیگیری می‌کند.

محوری‌ترین بحث شصت و نهمین برنامه این خواهد بود که «برای مبارزه جدی و مؤثر با مفاسد اقتصادی آیا ساختار موجود (ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دادسرای ویژه) کفایت می‌کند و یا تأسیس سازمان جدیدی لازم است؟».

سؤال نظرسنجی این هفته عبارت است از: به نظر شما برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، وجود کدام گزینه ضروری‌تر است؟ 1- عزم و اراده مسئولان 2- سازمان مبارزه با فساد

مخاطبان می‌توانند با ارسال عدد گزینه موردنظر به 300001 در بحث این برنامه مشارکت کنند.

برنامه مناظره به تهیه‌کنندگی علیرضا اسکندری، روز جمعه 18 اردیبهشت‌ماه ساعت 17 به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

captcha