امام خمینی(ره) نهضت خود را برگرفته از نهضت عاشورا معرفی کردند
کد خبر: 3260560
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳

امام خمینی(ره) نهضت خود را برگرفته از نهضت عاشورا معرفی کردند

کانون خبرنگاران نبأ: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: امام‌ خمینی(ره) نهضت خود را برگرفته از نهضت عاشورا معرفی کردند و فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر را در میان مردم ترویج دادند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز ارتحال حضرت زینب کبری(س) شب شعری با حضور شاعران برجسته استان در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که شب گذشته در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، استاد مجاهدی، شاعر برجسته شعر آیینی کشور به شعرخوانی پرداخت.

آیت‌الله سعیدی در این مراسم، با تأکید بر اهمیت پیوند هنر با آموزه‌های دینی اظهار کرد: هنر، ابزاری قدرتمند برای ابراز ارادت افراد به ائمه معصومین(علیهم السلام) و نشر آموزه‌ها و معارف ناب اسلامی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پیوند گذشته و حال را از ضروریات شعر آیینی برشمرد و گفت: اگر شعر ما بریده از زمان باشد، اثرگذاری خود را نخواهد داشت. شاعران باید نسبت به این مسئله باور داشته باشند و تلاش جدی به کار برند.

وی افزود: در نهضت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در سخنرانی‌ها و اعلامیه‌های منتشر شده، این پیوند وجود داشت؛ امام خمینی(ره) نهضت خود را برگرفته از نهضت عاشورا معرفی کردند و فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر را در میان مردم ترویج دادند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از حضرت امام(ره) به شایستگی سکان هدایت انقلاب را در دست گرفتند، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به شعر و هنر توجه خاصی دارند که بیان مهمترین مسائل کشور در دیدار اخیرشان با جمعی از شاعران و مداحان نشانگر این مسئله است.

وی در ادامه حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س)، حضرت معصومه(س) را از الگوها و اسوه‌های بشریت معرفی و عنوان داشت: حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) تا زمان شهادتشان در حمایت از ولایت و هدایت جامعه نقش‌آفرینی کردند. حضرت زینب(س) نیز پس از واقعه عاشورا و در دوران اسارت عهده‌دار رسالتی بزرگ بودند. حضرت معصومه(س) نیز در هجرتی از مدینه برای دیدار برادرشان حرکت کردند؛ پس از رحلتشان، میزبان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) شدند.

آیت‌الله سعیدی افزود: در اشعاری که درباره خاندان عصمت و طهارت(ع) سروده می‌شود، باید نقش این بانوان را به عنوان الگوی زن تبیین کرد؛ چرا که این بانوان در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و در مقام زن، زنانه وارد عمل شده و به نقش‌آفرینی پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات استاد مجاهدی در محضر اهل بیت(ع) تقدیر کرد و گفت: حضور چنین اساتیدی برای شاعران جوانی که در عرصه شعر آیینی ورود می‌یابند، ظرفیت ارزشمندی است که باید از حضور و تجربه آنها بهره‌های بیشتری برد.

یادآور می‌شود، در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی و آقایان آکار، کلهر، هاشمی، میرصفی، آهور، حیدری، کاویانی و علمی و بانوان حسینی، گردینی، گرجی، مایلی‌زرین و ابراهیمی به شعرخوانی پرداختند و در پایان، شاعران اهل بیت(ع) میهمان سفره کریمانه بانوی کرامت بودند.

جلال بیطرفان

captcha