حضرت زینب(س) حیات‌بخش اسلام بعد از قیام کربلا بود
کد خبر: 3259515
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱

حضرت زینب(س) حیات‌بخش اسلام بعد از قیام کربلا بود

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد گفت: رفتار حضرت زینب(س) هم‌چون خورشیدی در قیام کربلا به اسلام حیات دوباره بخشید.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام درویشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد در جمع خواهران تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زینب  کبری(س) افزود: حرکت امام حسین(ع) در کربلا و بیان امام علی(ع) و صبر حضرت فاطمه(س) و صفای امام حسن(ع) جملگی در وجود حضرت زینب(س) هویدا بوده است.

وی افزود: آن حضرت(س) دست پرورده ولایت و مکتب حضرت زهرا(س) است و کسی را یارای درک کامل شخصیت آن حضرت نیست. پرورش در ایشان در خانه ولایت باعث شد که همچون خورشیدی در قیام امام حسین(ع) برای احیای اسلام بدرخشند، خورشیدی که شعله‌اش خاموشی ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد گفت: زینب(س) الگوی عبادت و بندگی است و ایشان در کربلا که مرکز عبادت و بندگی بود این مهم را به خوبی ایفا کرد و در طول سفر کربلا، کوفه و شام نماز شب خود را ترک نکرد هرچند به خاطر تحمل مصائب مجبور بود نمازش را نشسته بخواند.

درویشی، اظهار کرد: حضرت زینب(س)، پیام‌آ‌ور کربلا، الگوی صبر و مقاومت است و ایشان را می‌توان قهرمان صبر نامید زینب(س) چراکه علیرغم مصائب و رنجی که در یک روز می‌‌بینند همه را چون برای خداست در غالب زیبائی می‌دانند.

وی در پایان گفت: حضرت زینب(س) بزرگترین قهرمان تاریخ بشریت و افتخار جهان اسلام است که نمونه ندارد، اسلام به وجود حضرت زینب(س) افتخار می‌کند، ایشان در حجاب، استقامت، شجاعت و سخنوری نمونه ندارند او فرشته‌ای بود در کالبد بشریت که جهان بشر به وجودش افتخار می‌کند و جهان تشیع هم به افتخار چنین بانوئی افتخار می‌کند.

مجتبی بینایی

captcha