راهکارهای قرآن و عترت برای مقابله با مفاسد اجتماعی بررسی شد
کد خبر: 3217745
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
در نشست دانشگاه علامه طباطبائی؛

راهکارهای قرآن و عترت برای مقابله با مفاسد اجتماعی بررسی شد

گروه دانشگاه: نشست تخصصی راهکارهای قرآنی عترتی مقابله با مفاسد اجتماعی از سوی دانشکده علوم قرآنی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست تخصصی راهکارهای قرآنی عترتی مقابله با مفاسد اجتماعی امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم قرآن دانشگاه علامه طباطبائی با حضور لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
این نشست در پاسخ به دعوت رئیس‌جمهور از جامعه دانشگاهیان مبنی بر ارائه راهکار در حل معضلات اجتماعی کشور و فرهنگ‌سازی برای یافتن راهکارها از مفاهیم قرآن و حدیث تشکیل شد.
لاله افتخاری، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن بیان مصادیق فساد و مشکلات اجتماعی از منظر قرآن و عترت، به شاخص‌ها و راهکارهای رفع آنها اشاره کرد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس همچنین با اشاره به نکاتی از قرآن، نهج‌البلاغه و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی در مورد معضلات اجتماعی، ضمن بررسی وضع موجود، مطالبی در مورد اقدامات کلان صورت گرفته از سوی مجلس و اقدامات خاص فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در این زمینه را تشریح کرد.
وی با اشاره به رسالت دانشگاهیان در این زمینه، بر ضرورت توجه به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکترا به منظور یافتن راه حلی برای رفع مشکلات و معضلات جامعه تأکید کرد.
اقدامات صورت‌گرفته در شورای توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین مباحث مربوطه در برنامه پنجم توسعه از دیگر مباحثی بود که از سوی رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس مطرح شد و در پایان به سؤالات اساتید و دانشجویان پاسخ داد.
لاله افتخاری در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با این نشست‌ها گفت: این اولین نشستی بود که برگزار شد و قرار است در ادامه به صورت سلسله‌نشست با موضوعات مختلف ادامه پیدا کند؛ با توجه به حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله خانواده و زنان در نشست‌های بعدی این مباحث ادامه خواهد داشت.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: البته بنده پیشنهاد دادم که این نشست‌ها ابتدا به صورت تشکیل حلقه توسط دانشجویان علوم قرآنی دانشگاه‌های مختلف برگزار شود و پس از رسیدن به جمع‌بندی، این حلقه‌ها به هم بپیوندند.

captcha