ضرورت اجرای مصوبات قرآنی برنامه پنجم و تداوم بیمه قرآنیان
کد خبر: 3215587
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
در تذکر افتخاری به رئیس‌جمهور مطرح شد؛

ضرورت اجرای مصوبات قرآنی برنامه پنجم و تداوم بیمه قرآنیان

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته خانه ملت، در مورد ضرورت اقدام در جهت اجرای مصوبات مرتبط با قرآن در برنامه پنجم و تداوم بیمه قرآنیان به رئیس‌جمهور تذکر داد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان اینکه جلسه کمیته پایش و نظارت این کمیسیون در هفته جاری برگزار نشد، گفت: به دلیل بررسی طرح مربوط به قانون انتخابات در صحن علنی، این جلسه برگزار نشد.
وی همچنین با اشاره به حضور پرشور جامعه قرآنی در تجمع اعتراضی نسبت به جنایات رژیم آل‌سعود علیه ملت مظلوم یمن گفت: این تجمع به دلیل مواضع روشنی که در آن مطرح شد، انعکاس خوبی در داخل و خارج از کشور داشت.
وی در مورد تذکر شفاهی خود به رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: دیروز علاوه بر تذکری که در مورد مطرح شدن موضوع پول کثیف از سوی برخی مسئولان اجرایی به رئیس‌جمهور دادم، تذکرات دیگری نیز در مورد مسائل قرآنی داشتم.
وی گفت: یکی از تذکرات بنده به رئیس‌جمهور در مورد ضرورت توجه به اجرای مصوبات برنامه پنجم در عرصه قرآنی بود؛ تذکر دیگر بنده در ارتباط با قطع بیمه فعالان قرآنی و ضرورت تداوم آن بود.
وی در مورد وضعیت فعلی بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: در ظاهر بیمه اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم برقرار است و تنها بیمه کارکنان مراکز و تشکل‌های قرآنی قطع شده است.
وی افزود: نظر معاون وزیر این است که بیمه قرآنیان شامل کارکنان مراکز و نهادهای قرآنی نمی‌شود در حالی‌که نظر ما و وزیر ارشاد غیر از این است؛ در همین راستا صحبت‌هایی با وزیر و معاونان ایشان صورت گرفته و وزیر قول داده‌اند که این مشکل حل شود.
وی خاطرنشان کرد: کارکنان مراکز و نهادهای قرآنی از حداقل امکانات برخودار هستند و نیاز به حمایت دارند و لازم است در اولویت قرار گیرند.
وی در مورد نشست مشترک مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: نشست مشترکی در کمیسیون فرهنگی مجلس با موضوع تدوین برنامه ششم توسعه برگزار شد که بر ضرورت انعکاس مناسب موارد مربوط به قرآن در این برنامه تأکید شد.
وی گفت: ظاهر امر این بود که در پیش‌نویسی که تهیه می‌شود راهبردها و راهکارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد، با این حال قرار شد کمیسیون فرهنگی پیشنهادهای خود را برای کامل کردن این برنامه‌ها ارائه کند؛ همچنین فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس نیز پیشنهادهای خود را در ارتباط با موضوع قرآن، عترت و نماز ارائه خواهد کرد.

captcha