ملاقات با دو وزیر در رابطه با مقصد اعتبارات قرآنی و بیمه قرآنیان
کد خبر: 3184494
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
لاله افتخاری تشریح کرد:

ملاقات با دو وزیر در رابطه با مقصد اعتبارات قرآنی و بیمه قرآنیان

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات‌های اخیر خود با وزرای اقتصاد و ارشاد، مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این ملاقات‌ها را تشریح کرد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به مذاکره با وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با اعتبارات قرآنی سال 1394 گفت: در حاشیه نشستی که وزیر اقتصاد با اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس داشت، با توجه به نگاه خوبی که ایشان نسبت به گسترش فرهنگ قرآنی دارند ملاقاتی با آقای طیب‌نیا داشتم که در این دیدار در مورد صندوق توسعه مشارکت فعالیت‌های قرآنی صحبت‌هایی مطرح شد.
وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات قرآنی باید به صندوق توسعه مشارکت فعالیت‌های قرآنی واریز شود، این مورد باید در قانون بودجه دیده می‌شد؛ وزیر اقتصاد نیز قول دادند که این موضوع را پیگیری کنند و تا آنجایی که قانون اجازه می‌دهد مساعدت کنند تا گره این مشکل حل شود.
منتخب مردم تهران در مجلس در ادامه به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: روز شنبه نیز در کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی بحث بیمه قرآنیان مطرح شد که وزیر قول دادند بیمه فعالان قرآنی دوباره برقرار شود.
وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی مبلغ قابل توجهی در بودجه 94 به صندوق حمایت از پژوهشگران اختصاص داد و همچنین ردیف خاصی با اعتبار 10 میلیارد تومانی برای بیمه قرآنیان و دیگر گرو‌ها قرار داد، انتظار می‌رفت که موضوع بیمه فعالان قرآنی با حمایت گسترده‌تری از طریق وزارت ارشاد روبرو شود اما متأسفانه بیمه فعالان قرآنی قطع شد که مشکلاتی را برای قرآنیان ایجاد کرد.
افتخاری گفت: همچنین امروز نیز از معاون پارلمانی وزارت ارشاد خواستیم که پیگیری‌های لازم را در این رابطه داشته باشند.
وی با بیان اینکه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی درخواست دیدار با چهار وزیر و رئیس سازمان صدا و سیما را ارسال کرده است، گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته طی هفته آینده اولین جلسه فراکسیون با وزیر ارشاد برگزار خواهد شد که در این جلسه پیگیر مسائل مختلفی از جمله بیمه فعالان قرآنی خواهیم بود.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: امیدواریم جلسه با سه وزیر دیگر که هر یک رئیس کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند و همچنین رئیس صدا و سیما هر چه زودتر برگزار شود تا بتوانیم در آغاز سال با نظارت دقیق بر مسائل، تصمیمات دقیق‌تری بگیریم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

captcha