شورای توسعه گزارش عملکرد کمیسیون‌های تخصصی را ارائه کند/ پاسخ به منتقدان اعتبارات
کد خبر: 3166025
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
لاله افتخاری:

شورای توسعه گزارش عملکرد کمیسیون‌های تخصصی را ارائه کند/ پاسخ به منتقدان اعتبارات

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نظارت و پایش گفت: در این جلسه عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار گرفت در حالی‌که انتظار می‌رفت شورای توسعه گزارشی از این کمیسیون‌ها ارائه کند.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نظارت و پایش این فراکسیون گفت: در این جلسه که امروز با حضور اعضا برگزار شد، مباحث مختلفی از جمله موضوعات مربوط به بودجه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود که با توجه به مسئولیت‌هایی که دارند، بعضاٌ دارای ضعف هستند که البته بررسی عملکرد کمیسیون‌های تخصصی وظیفه مستقیم شورای توسعه فرهنگی قرآنی است که علی‌رغم مکاتباتی که صورت گرفته اما گزارشی از این مورد توسط شورای توسعه به دست ما نرسیده است.
منتخب مردم تهران در مجلس گفت: از شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار می‌رود گزارشی از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی ارائه کنند تا اقدامات و فعالیت‌های آنها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
افتخاری همچنین اظهار کرد: در این جلسه آخرین اخبار و گزارش‌هایی از فعالیت‌ها، نیازمندی‌ها و اولویت‌های جامعه قرآنی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به انتقاد برخی دستگاه‌ها از عدم تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی آنها گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس جلساتی با دستگاه‌های مختلف داشته است که در این جلسات مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها می‌توانستند پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه کنند تا از اعتبارات مربوط به فعالیت‌های قرآنی بخشی را به آنها تخصیص بدهیم.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به جایگاه صندوق مشارکت توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: با تزریق اعتبارات قرآنی به این صندوق بودجه هدفمند توزیع می‌شود در غیر این صورت اگر قرار باشد هر نهاد و دستگاهی با سلیقه خودش برنامه بدهد و عمل کند روند کارها به گذشته برمی‌گردد.
افتخاری افزود: در حال حاضر اعتبارات بخش قرآنی هدفمند شده است و با این حال افراد استعداد خوبی برای گریز از هدف دارند؛ حال اگر هر دستگاه‌های بخواهد مسیر خود را برود از مسیر اصلی دور خواهیم شد.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هدفمند کردن اعتبارات و مأموریت‌های دستگاه‌ها و نهادها برای ما نفعی نداشته اما برای آنها می‌تواند منافعی به همراه داشته باشد.

captcha