مراسم غبارروبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شد
کد خبر: 3147091
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
در آستانه ماه رجب در قم صورت گرفت؛

مراسم غبارروبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ امیرمحسن سلطان احمدی: مراسم غبارروبی و جمع‌آوری نذورات آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) و ۴۲ امامزاده همجوار ایشان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در آستانه فرارسیدن ماه رجب، مراسم غبارروبی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بزرگوار امام نهم شیعیان جهان، حضرت امام جواد(ع) و 42 امام‌زاده هم‌جوار ایشان روز گذشته سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه در فضایی معنوی برگزار شد.

این مراسم که با حضور خدام آستان مقدس و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فاطمیان، مدیر فرهنگی قرآنی آستان مقدس و با ذکر روضه سیدالشهدا(ع) در جوار این امام‌زاده واجب‌التعظیم آغاز شد.

در ادامه مراسم خدام آستان مقدس با حضور در ضریح مطهر ضمن جمع آوری نذورات این مکان مقدس را غبارروبی و عطرافشانی کردند و در پایان نذورات داخل ضریح جمع‌آوری و شمارش شد.

در حاشیه این مراسم معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن فاطمیان در گفتگو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ  درباره این امام‌زاده واجب‌التعظیم بیان کرد: حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) است و برادر تنی امام هادی(ع) هستند که در سال ۲۱۴ هجری قمری در مدینه متولد شدند و نام مادرشان حضرت سمانه بود، وی از اولین سادات رضوی بودند که در سال ۲۵۶ هجری قمری وارد شهر مقدس قم شدند و سرانجام در سال ۲۹۶ هجری قمری درگذشتند و در این مکان مقدس که خانه شخصی ایشان بود دفن شدند.

مدیر مرکز فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) درباره مشهور بودن این مکان به چهل اختران، اظهار کرد: در کنار آرامگاه مطهر حضرت موسی مبرقع(ع)، چهل تن از نوادگان امام جواد(ع) و حضرت موسی مبرقع(ع) نیز مدفون هستند که به این دلیل این امام‌زاده در بین مردم به چهل اختران مشهور است.

فاطمیان با اشاره به مدفون بودن 43 امام‌زاده در این مکان مقدس بیان کرد: در این مجموعه زیارتی 43 نور از انوار الهی مدفون هستند که در رأس آن‌ها حضرت موسی مبرقع(ع) است که در کنار ایشان نوه بزرگوارشان، امام‌زاده احمد(ع) مدفون هستند و در بخش دیگر که مشهور به آرامگاه خانوادگی نوادگان ایشان است، چهل نفر از نوادگان ایشان آرمیده‌اند و همچنین در حیاط این مجموعه زیارتی امام‌زاده زید(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) مدفون است که در مجموع 43 نفر هستند.

مدیر فرهنگی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) در پایان به رونمایی از ضریح امامزادگان چهل اختران اشاره و بیان کرد: ضریح این امام‌زادگان جلیل‌القدر به زودی طی یک مراسم رسمی رونمایی خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مجموعه زیارتی در شهر مقدس قم خیابان طالقانی محله چهل اختران واقع شده است.

captcha