تحولات عمره دانشگاهیان پس از مشکلات کاهش صدور روادید
کد خبر: 3106620
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

تحولات عمره دانشگاهیان پس از مشکلات کاهش صدور روادید

گروه جامعه: مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تشریح تغییراتی که در اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده در پی کاهش صدور روادید به وجود آمد، اعلام کرد: دانشجویان و اساتیدی که اعزام نشده‌اند منتظر اطلاعیه‌های این ستاد باشند.

بیژن لطفی، مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تأخیر به وجود آمده در اعزام اساتید و دانشجویان به عمره مفرده به دلیل کاهش صدور روادید، گفت: قرار بود از چهارم فروردین ماه اعزام عمره دانشگاهیان آغاز شود اما به دلیل مشکل به وجود آمده اعزام‌ها از 10 فروردین ماه آغاز شد.

وی با اعلام این مطلب که تا کنون اعزام کاروان‌ها بدون وقفه ادامه داشته است، اظهار کرد: در ابتدا قرار بود کاروان‌های اساتید از چهارم تا 11 فروردین ماه اعزام شوند و سپس کاروا‌ن‌های دانشجویان متأهل و بعد دانشجویان پسر، اما چون اعزام به عمره از 29 اسفند ماه تا 10 فروردین ماه تعطیل شد، پس از آغاز اعزام‌ها ابتدا چند کاروان اساتید و در ادامه کاروان‌های دانشجویی متأهلان(طبق برنامه قبلی) اعزام شدند.

لطفی افزود: زمان اعزام کاروان‌های اساتید باقی‌مانده به آنها اعلام خواهد شد و برخی زائران ذخیره نیز در کاروان‌ها قرار گرفتند البته تعدادی محدودی از دانشجویان و اساتید ذخیره باقی‌مانده‌اند که تا جایی که می‌توانیم آنها را نیز در کاروان‌ها جا خواهیم داد و این افراد نیز باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موفق به اعزام تمام 17 هزارو 500 دانشگاهی که نامشان برای اعزام اعلام شده بود خواهید شد؟ گفت: بعید می‌دانم کاهش زیادی در اعزام‌ها داشته باشیم و امیدواریم به همان تعداد اعلام شده یا نزدیک به همان تعداد اعزام شوند.

لطفی در خصوص زمان پایان اعزام‌های عمره دانشگاهیان، گفت:23 اردیبهشت ماه آخرین کاروان عمره‌گزاران دانشگاهی به عمره اعزام و سوم خرداد به کشور باز می‌گردند.

captcha